آشپزی وخانه داری

طرز تهیه حلوای ویفر شکلاتی

حلوا یکی از دسرهای سنتی ما ایرانی ها می باشد که در قدیم به عنوان شیرینی از آن استفاده می کردند.

صبح بخیر _ حلوا یکی از دسرهای سنتی ما ایرانی ها می باشد که در قدیم به عنوان شیرینی از آن استفاده می کردند. حلوا معمولا از آرد و روغن یا کره تهیه می شود و برای بدن و تامین انرژی لازم بسیار مفید است. حلوا ویفری را می توانید در طعم و مزه ها و رنگ های مختلف تهیه و روی نان میکادو ریخته و به صورت لایه ای و چند رنگ آن را سرو کنید و یا به صورت ساده حلوا را تهیه و مانند ویفر آن را برش بزنید.

مواد لازم مقدار مواد

شکلات شیری ۱۳۵ گرم
آرد سفید ۱۲۰ گرم
کره ۷۵ گرم
ویفر شکلاتی ۱۳۵ گرم
آرد برنج ۵۰ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
پودر کاکائو ۱۵ گرم
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری


طرز تهیه حلوای ویفر شکلاتی

مرحله اول
برای فراهم کردن حلوا ویفر شکلاتی به روش خانگی، شروع کار آرد سفید را از الک رد کرده و بعد از گرفتن ناخالصی، داخل تابه ای جادار منتقل می کنیم. آنگاه تابه را روی حرارت متوسط گذاشته و به صورت یکدست تفت داده تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله دوم
در ادامه تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و آرد را درون ظرفی می ریزیم. مجددا تابه را روی حرارت قرار داده و آرد برنج را به تابه می افزاییم و به همان نحوه تفت دادن را شروع کرده و کافیست بوی خامی آرد از بین برود.

نکته:
آرد برنج نسبت به آرد سفید زودتر تغییر رنگ داده و می سوزد. در تفت دادن دقت داشته باشید.

مرحله سوم
اکنون هر دو نوع آرد سفید و آرد برنج را از الک رد کرده تا گلوله های بهم چسبیده کاملا باز شوند. بنابراین تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. کره را که از قبل به دمای محیط رساندیم به آرد می افزاییم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

زمانیکه مواد با هم یکنواخت شدند، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم. در همین حین پودر کاکائو را به همراه پودر قند و پودر دارچین از الک رد کرده تا با هم مخلوط شوند. سپس به تابه حاوی آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با هم یکنواخت شود.

مرحله پنجم
گام بعدی نوبت افزودن ویفر شکلاتی می باشد. برای این منظور، ویفر را درون مخلوط کن یا آسیب برقی ریخته و پودر شده تحویل می گیریم. حالا پودر ویفر شکلاتی را به تابه حاوی مواد منتقل کرده و تمامی مایه حلوا را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله ششم
بعد از انجام مراحل بالا، شکلات شیری را درون کاسه ای ناب قرار می دهیم و روی حرارت بخار کتری به صورت بنماری شده تبدیل می کنیم تا روان و یکدست شود. بلافاصله شکلات ذوب شده را به تابه می افزاییم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم
در این قسمت قالب سیلیکونی مورد نظر را انتخاب کرده و مخلوط حلوای شکلاتی را داخل قالب ها می ریزیم و روی سطح کار ضربه زده تا هوا و حباب های موجود در مواد حلوا خارج شوند. پایان کار قالب را داخل یخچال گذاشته تا سفت شود. نوش جان

بیشتر بخوانید:

علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو( راه حل)

منبع
میریتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا