ویدئوها

طراحی یک تابلوی سیاه‌قلم( فیلم)

معنی هنر سیاه قلم را میتوان از روی اسمش متوجه شد که منظور نقاشی با رنگ سیاه را میرساند .

صبح بخیر _ معنی هنر سیاه قلم را میتوان از روی اسمش متوجه شد که منظور نقاشی با رنگ سیاه را میرساند . و کاملا درست است سیاه قلم سبکی از نقاشی است که در آن تنها از طیف رنگی سیاه و از رنگ سفید استفاده می شود . در این سبک از هنر برای نقاشی از مداد های سیاه , پودر ذغال , مداد کنته , پودر گرافیت , محو کن , براشرها (قلمو های مخصوص) ،انواع پاک کن ها و. . . کمک می گیرند، که بیشترین استفاده از مداد های سیاه، کنته و ذغال است که به طور معمول در سبک هایپر رئال و فرا واقع گرا یا سورئال از این تکنیک اسفاده میشود . در سیاه قلم از دو روش معمول سایه زنی و هاشور زنی استقبال شده است.

اقسام زغال و کاربردهای آن:

زغال به شکل چوب های فشرده شد
زغال فشرده شده یا مدادی
زغال بید یا زغال تاک
پودر زغال

زغال به شکل چوب های فشرده شده

از این زغال برای تولید رنگ خاکستری استفاده می کنند که در این صورت بسیار سخت میباشد و یا اینکه رنگ مشکی خیلی تیره درست می کنند که در این صورت بسیار نرم میباشد.اینکه چه چیزی باعث سختی یا نرمی این نوع زغال های است میتوان به میزان واکس یا چسب استفاده شده در طول فرایند ساخت و تولید این نوع زغال اشاره کرد.شدت سایه ها به وسیله فشار دست طراح تعیین می شود و از آن می توان برای طراحی های وسیع استفاده کرد.

زغال فشرده یا مدادی

در میان پوششی از چوب قرار گرفته است که شبیه به یک مداد طراحی است اما با ویژگی زغال است و به دلیل اینکه قابل تیز شدن است , کار کردن با آن آسان تر است و برای کارهای ظریف طراحی مانند ایپررئال و فوتورئال استفاده میشود .

زغال بید یا زغال تاک

در واقع صورت زغال های بلند استوانه ای شکل از چوب درخت بید یا تاک هستند .جنس زغال بید بسیار نرم است و میتواند شکل خاکستری مخملی و یا فاخته ای را ایجاد کند. این نوع زغال در طراحی های اولیه و پایه ای نیز کاربرد دارد .

پودر زغال

بسیار نرم است و می توان آن را با استفاده از قلم مو روی کار استفاده کرد و انواع سایه پردازی ها را ایجاد نمود . پودر زغال در طراحی چهره و طرح‌های رئالیستی بسیار کاربرد دارد .

زغال چه تفاوتی با مداد دارد؟

مداد نسبت به زغال تیرگی کمتری برخوردار است.مداد در برابر نور براق است بر خلاف زغال که در نور بسیار تیره و کدر است.جنس زغال نسبت به مداد چرب تر است و دلیل اینکه حتی بعد از استفاده از پاک کن اثرش میماند همین است. مداد به دلیل داشتن بافتی سفت برای طرح های بسیار ظریف به کار میرود، اما زغال به دلیل داشتن بافتی سست و نرم بسیار شکننده است و برای طرح های ظریف مناسب نمیباشد و بیشتر اوقات از پودر زغال برای پس زمینه های وسیع تر و بزرگتر استفاده میشود.

استفاده از مداد بسیار آسان تر بوده و در هر مکانی میشه از آن استفاده کرد اما زغال شرایط محیط خاصی دارد و در پایان کار باید تحت یک محیط حفاظت شده مانند قاب شیشه ای قرار بگیرد. حال شاید با خود بگویید پس طرح های ظریفی که در سیاه قلم با زیبایی خاصی طراحی شده چگونه به وجود آمده است؟ برای کشیدن طرح های ظریف در سیاه قلم، از مداد کنته که دارای مغزی زغال پر رنگ که کمی از زغال عادی سفت تر و سخت تر است استفاده میکنند.

 

بیشتر بخوانید:

طراحی چهره‌ی «تیلیور سوئیفت» با هزاران تاس(فیلم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا