صحنههای جنجالی دیدار استقلال-ملوان زیر ذرهبین
دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه ملوان منجر به دو پنالتی برای استقلال شد.
صبح بخیر _ دیدار تیمهای استقلال و ملوان در حالی با نتیجه تساوی دو بر دو خاتمه یافت که شاگردان جواد نکونام با دو پنالتی موفق شدند از شکست فرار کرده و به یک امتیاز دست پیدا کنند.
دو پنالتی که در دو نیمه مختلف رقم خورد، با ضربه رامین رضاییان به دست آمد. جالب اینکه رضاییان پنالتی دوم را روی یک ضربه کرنر به دست آورد که البته مورد اعتراض کادر فنی ملوان هم قرار گرفت.
در خصوص این دو صحنه کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کرده اند. دیدگاه آنها را بخوانید:
برخورد سعید کریمی و آرمان رمضانی (پنالتی- دقیقه ۲۹)
مهدی عالیقدر: مدافع و مهاجم همزمان هنگام دویدن به سمت توپ درحالی که جدال با یکدیگر دارند به زمین میخورند، این نوع زمین خوردنها و یا چلنجها در فوتبال کاملا طبیعی است. هیچ عاملی یا نیرویی که باعث سرنگونی مهاجم جز اینکه در مسیر مدافع قرار گرفته باشد نیست و قطعا VAR نیز که همان تصاویر صداوسیما است، چیزی را نتوانسته نشان دهد و پنالتی به اشتباه گرفته شده است.
ابراهیم میرزابیگی: با این تصاویر که همان تصاوی تلویزیونی است، قضاوت هم برای داوران ویایآر و هم برای ما دشوار است اما با این حال به نظرم بازیکن ملوان بیاحتیاطی کرد و پنالتی به درستی اعلام شد.
تورج حقوردی: صحنه برای اظهار نظر واضح نیست.
سعید علینژادیان: با این تصاویر تلویزیونی تشخیص اینکه خطایی رخ داده یا خیر بسیار دشوار است.
برخورد نیما انتظاری و آرمین سهرابیان (پنالتی- دقیقه ۸۱)
مهدی عالیقدر: این صحنه هم نمیتواند پنالتی باشد، زیرا اگر به دلیل چلنج های داخل محوطه جریمه باشد، قبل از وقوع این صحنه هم، همین مهاجم روی مدافع خطا کرده است که اصلا دلیل بر وقوع خطا نیست، لذا داور و اتاق VAR به دلیل کافی نبودن تصاویر در این صحنه هم دچار اشتباه شدند.
ابراهیم میرزابیگی: من این صحنه را خطا نمیدانم و به نظر من دست چپ بازیکن استقلال روی گردن بازیکن حریف است و او را به پایین میکشد و هر دو به زمین میخورند.
تورج حقوردی: مدافع ملوان با گرفتن مهاجم مانع حرکت وی شد و پنالتی صحیح بود.
سعید علینژادیان: باز هم ضعف در تصویربرداری که تنها فقط یک زاویه رادر اختیار بیننده تلویزیونی قرار میدهد بسیار مشهود است. به نظر میرسد مدافع با دست چپ مانع از حرکت مهاجم میشود و تصمیم درست است. البته داور جایگیری خیلی خوبی در این صحنه داشت.