آبان تتر
روانشناسی

شوهرم از خرج ‌کردن برای من فراری است

صبح بخیر _ خانمی ۲۳ ساله و شوهرم ۲۶ ساله است. ۲ سال پیش، ازدواج کردیم. مشکل شوهرم این است که بی‌نهایت خسیس است. از خرج‌کردن برای من فراری است و همین کارش باعث‌شده که دیگر هیچ حسی به او نداشته باشم. علاقه‌ام را نابود کرد. چه کنم؟

 

پاسخ مشاور

مخاطب گرامی، زدن برچسب خسیس به همسر باید بر اساس شرایط شما و ایشان تعریف شود. این‌که نوع انتظارات مالی شما چگونه است و از طرفی توان خرج کرد و درآمد ماهانه ایشان چه مقدار است، معادله‌ای است که تعیین کننده وجود خست یا نبود آن در فرد است که معمولا از یک جوان ۲۶ ساله نمی‌توان انتظار داشت درآمد مکفی برای چرخاندن کامل یک زندگی داشته باشد اما اگر وی برای مخارج معمول و روزانه با شما دایم در حال چانه‌زدن است در صورتی که توان مالی کافی برای آن را دارد، حق با شماست و وی احتمالا فردی با وسواس آزاردهنده در خرج کردن است.

کشف علت خساست راه‌گشاست

متاسفانه افراد خسیس خود هم بعد از چند وقتی از رفتار وسواس‌گونه خرج‌کرد خود آزار می‌بینند و برای خرید یک جنس، زمان زیادی را صرف می‌کنند و موجب کدورت‌های گوناگونی برای خود و دیگران می‌شوند. نکته حائز اهمیت در درمان خساست کشف علت درون فردی یا برون فردی و موقعیتی آن است. اگر با اختلال شخصت روبه‌رو باشیم کار زمان بر و اگر با یک متغیر بیرونی روبه‌رو باشیم کار ساده‌تر خواهد بود. در مجموع شما به هیچ‌وجه نباید با ذهنیت تنبیه و گوشزد کردن، موضوع خساست او را طرح کنید که متاسفانه نتیجه آن بی‌شک کدورت و جدل خواهد بود؛ بنابراین رفتارتان را به سمت ترمیم و نه تخریب سوق دهید تا به احتمال قوی وی در طول فرایندی که ذکر شد به رفتاری هنجار برسد.

همسرتان را با نگاه مالی صرف ارزیابی نکنید

توصیه دیگر این است که همسرتان را با نگاه مالی صرف ارزیابی نکنید که موجب دلسردی عاطفی شما شود. به‌خاطر داشته باشید هیچ فردی را به واسطه یک یا دو نقص نباید کلا کنار گذاشت. بر فرض که وی فرد خسیسی باشد آیا خصیصه مثبت دیگری ندارد؟ آیا واقعا غیرقابل تحمل است؟ آیا برای شما و خانواده‌تان احترام نسبی قائل نیست؟ آیا به شما توهین یا فحاشی داشته است؟ و موارد زیاد دیگر. پس منصفانه به قضیه نگاه کنید و به صرف مسئله ذکر شده راحت زندگی عاطفی و مشترک خود را به خطر نیندازید. همیشه به‌خاطر داشته باشید معمولا خسیس‌ترین مرد در مقابل ابراز عشق، تحسین و احترام همسر عاشق خود، دست و دلبازترین مرد خواهد شد. پس به حل مدبرانه و عاشقانه آن بپردازید. البته ممکن است به سرعت جواب نگیرید ولی بی‌شک سرانجام خوبی خواهد داشت.

 

بیشتر خوانید:

۱۱ نشانه سوء استفاده عاطفی در روابط که هرگز نباید نادیده بگیرید

منبع
آخرین خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا