سرگرمی ها

شخصیت شناسی افراد بر اساس ۱۱ فرم بینی

شکل بینی و شخصیت شما ارتباط متقابلی با هم دارند. مطالعات نشان می‌دهد که اندازه و فرم بینی هر فرد تا حدود زیادی می‌توان رازهای شخصیتی او را بازگو کند

صبح بخیر _ شکل بینی و شخصیت شما ارتباط متقابلی با هم دارند. مطالعات نشان می‌دهد که اندازه و فرم بینی هر فرد تا حدود زیادی می‌توان رازهای شخصیتی او را بازگو کند.

فرم بینی‌تان درباره شخصیت شما چه می‌گوید؟

فیزیوگنومیست‌ها یا همان چهره خوان‌ها ادعا می‌کنند که شخصیت شناسی از روی فرم بینی یکی از دقیق‌ترین روش‌ها برای شناسایی شخصیت هر فرد است و این موضوع به شما کمک می‌کند تا افراد دور و برتان را بهتر بشناسید و در روابط خود کمتر دچار مشکل شوید. در ادامه این بخش به ۱۱ مدل بینی و رازهای جالب شخصیتی پنهان آن اشاره شده است.

۱- مدل بینی رومی
افرادی که مدل بینی رومی یا بینی آکیلین دارند، معمولا دارای شخصیت‌های قوی و جاه طلبی هستند. این افراد توانایی فوق‌العاده‌ای در رهبری دارند و برای انجام دادن کارها و رسیدن به هدف خود بسیار قوی پیش می‌روند. از دیگر ویژگی‌های این افراد می‌توان به سرسختی و توانایی سازماندهی امور اشاره کرد.

این افراد معمولا در میان سالی یک زندگی مرفه را تجربه می‌کنند و هیچ وقت برای تصمیم گیری، عجله نمی‌کنند. اگر برایتان سوال شده که بینی رومی چه شکلی است باید بگوییم که مشخصه این نوع بینی پل برجسته است که موجب خمیده به نظر رسیدن آن می‌شود. این نوع بینی درست مثل بینی مجسمه‌های روم باستان است و به همین دلیل با این نام شناخته می‌شود.

افرادی که دارای بینی رومی هستند معمولا عملگرا و منطقی هستند و کمتر به احساسات توجه می‌کنند. این افراد در سخت‌ترین شرایط نیز خونسردی خود را حفظ می‌کنند و زندگی را به گونه‌ای که خودشان می‌پسندند پیش می‌برند. آن‌ها می‌توانند با کلمات خود بر دیگران تاثیر بگذارند و به هیچ عنوان دنبال تایید دیگران و پیروی از جمع نیستند.

۲- بینی نوبیایی (Nubian nose)
اگر بینی‌های شما نوبیایی با پایه‌های بسیار پهن است، به احتمال زیاد به یک فرد برجسته تبدیل خواهید شد. بهتر است بدانید که بینی‌ باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و همچنین بینی بیانسه، خواننده معروف نیز دقیقا از این نوع بینی است.

افرادی که فرم بینی آن‌ها نوبیایی است معمولا ذهن باز و کنجکاوی دارند و همیشه به دنبال راه‌های خلاقانه برای حل مشکلات هستند. این افراد شخصیتی جذاب و کاریزماتیک دارند و به خوبی احساسات و نظرات خود را بیان می‌کنند. افرادی که بینی نوبیایی دارند معمولا سخنران‌های ماهری هستند و راحت‌تر می‌توانند اعتماد عمومی را به خود جلب کنند. آن‌ها خانواده دوست، فروتن، مهربان و آگاه و معمولا از نظر اجتماعی بسیار فعال هستند.

۳- بینی صاف یا بینی یونانی (Straight Nose)
از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد دارای مدل بینی یونانی یا صاف می‌توان به جذابیت شخصی، روشنفکری، صبوری، شفقت، سادگی، صداقت، نظم و امانت دار بودن اشاره کرد. این افراد بسیار مصمم، محتاط و وفادار هستند و در رازداری قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. کسانی که بینی صاف دارند، معمول مودب و دوستانه رفتار می‌کنند و مردم از صحبت با آن‌ها لذت می‌برند.

آن‌ها به صورت واضح و مختصر صحبت می‌کنند و در جمع شخصی آرام به نظر می‌رسند. مردان و زنانی که بینی آن‌ها مدل یونانی است، معمولا در مشاغلی مثل رسانه، مدلینگ و برخی مشاغل هنری فعالیت می‌کنند.

۴- بینی کج یا قوز دار (Crooked nose)
افرادی که بینی کج یا قوز دار دارند، اتفاقا ساده‌ترین و روراست‌ترین انسان‌های دنیا محسوب می‌شوند. این افراد دارای شخصیت قوی و سخاوتمند هستند و معمولا ناظر و شنونده‌های خوبی نیز هستند. این افراد پیچیده‌ترین مشکلات را نیز به سادگی حل می‌کنند و برای همه کارها برنامه ریزی ساده و دقیقی دارند.

آن‌ها دوست، شریک، همسر و والد خوبی هستند و به طرف مقابل خود خوب گوش می‌کنند و به درستی پاسخ می‌دهند. این افراد پتانسیل تبدیل شدن به فردی مشهور در جامعه را دارند.

۵- بینی گوشتی (Fleshy Nose)
افرادی که بینی گوشتی دارند، معمول باهوش، عاقل، سخاوتمند، مهربان، حساس و عاطفی هستند. این افراد معمولا سریع فک می‌کنند و در پول خرج کردن نیز بسیار محتاط هستند. افرادی که بینی گوشتی دارند، معمولا روی جنبه‌های مثبت تمرکز می‌کنند و در کسب و کار نیز انسان‌های موفقی هستند. این افراد ممکن است در جامعه کمی تهاجمی و پرخاشگر به نظر برسند، اما معمولا همسرانی بسیار دلسوز و وفادار هستند.

۶- بینی دکمه‌ای (Button/Celestial Nose)
بینی دکمه‌ای یکی از زیباترین فرم‌های بینی است و افرادی که چنین بینی دارند، معمولا افرادی خوش بین، با اراده، مصمم و خودجوش هستند. این افراد معمولا با برنامه ریزی دقیق سرمایه گذاری می‌کنند و در سخت‌ترین شرایط نیز مثبت اندیش هستند.

افرادی که بینی دکمه‌ای دارند، معمولا به حرف‌های همه با دقت گوش می‌کنند، اما در انتها غرایز درونی یا صدای درونی خود را دنبال می‌کنند. این افراد شرکا و همسران خوب و وفاداری هستند و قلب مهربانی دارند.

۷- بینی عقابی (Hawk nose)
بینی عقابی یکی از جذاب‌ترین انواع بینی از نظر شخصیت شناسی است که افرادی دارای این نوع بینی معمولا شخصیت خاص و متمایزی دارند. در پاسخ به این سوال که دماغ عقابی نشانه چیست باید بگوییم افراد که فرم بینی آن‌ها عقابی است، معمولا شخصیت‌هایی قوی، مستقل و جاه طلب دارند. این افراد رهبران فوق‌العاده‌ای هستند و استعداد عجیبی در تجارت دارند.

افرادی که بینی آن‌ها عقابی است به مسائل معنوی علاقه زیادی دارند و معمولا در زندگی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کنند. آن‌ها اعتماد به نفس بالایی دارند و ممکن است گاهی اوقات لجباز به نظر برسند. این افراد خیلی زود به استقلال مالی می‌رسند و از ریسک کردن نمی‌ترسند. یکی دیگر از ویژگی‌های این افراد خودخواهی است که موجب می‌شود در اکثر امور ابتدا به خودشان و سپس به دیگران فکر کنند.

۸- بینی کوچک (Small (Snub) Nose)
افرادی که بینی کوچکی دارند، معمولا نوک بینی آن‌ها کمی به سمت بالا متمایل است و از روبه رو سوراخ‌های بینی کمی قابل مشاهده هستند. این افراد معمولا بامزه، شاد و مهربان هستند و از خلاقیت خود برای رسیدن به هدف‌هایی که دارند استفاده می‌کنند. آن‌ها به خوبی برنامه ریزی می‌کنند اما شخصیتی نسبتا بی‌خیال دارند و از همین رو ممکن است زمان یا برخی موقعیت‌ها را در زندگی از دست بدهند.

۹- بینی بزرگ (Big nose)
اگر بینی شما بزرگ با نوک گرد و سوراخ‌های بزرگ است، پس احساس قدرت، رهبری، منیت و استقلال از ویژگی‌های متمایز شما است. این افراد معمولا کارهای بزرگی انجام می‌دهند و به بهترین شکل ممکن زندگی می‌کنند. آن‌ها در انجام دادن کارها به هیچ کس جز خودشان تکیه نمی‌کنند و یک رهبر به تمام معنا هستند. افرادی که بینی بزرگی دارند، کمال گرا هستند و هر کاری را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

این افراد بسیار مهربان هستند و معمولا درآمد خوبی دارند. آن‌ها عاشق زندگی کردن به سبک خانواده‌های سلطنتی هستند، ولی هیچ وقت بدون فکر برای چیزی هزینه نمی‌کنند.

۱۰- بینی کشیده
افرادی که بینی کشیده‌ای دارند، معمولا هنر و زیبایی را بیشتر از دیگران درک می‌کنند. آن‌ها معمولا شخصیتی مغرور دارند و دوست دارند بیشتر زمان خود را در تنهایی و خلوت سپری کنند و تا حدی از شلوغی فراری هستند.

۱۱- بینی باریک
افرادی که بینی باریکی دارند، معمولا اعتماد به نفس آن‌ها بسیار زیاد است. این افراد کمی لجباز و آسیب پذیر هستند و به مسائل معنوی علاقه زیادی دارند.

در این مقاله به ۱۱ فرم بینی و شخصیت شناسی آن اشاره شد. هر چند بخش زیادی از شخصیت ما ذاتی است، اما به خاطر داشته باشید که سبک زندگی و شرایطی که فرد در زندگی با آن روبه رو می‌شود، تغییرات زیادی بر شخصیت او ایجاد می‌کند. فرم بینی شما چقدر با شخصیت واقعی‌تان تطابق دارد؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا