روانشناسیویژه/توضیح دار

زنان سرمایه گذاران بهتری هستند یا مردان

وقتی صحبت از پول به میان می‌آید، زنان تمایل دارند آن را پس‌انداز کنند تا سرمایه‌گذاری.

صبح بخیر _ وقتی صحبت از پول به میان می‌آید، زنان تمایل دارند آن را پس‌انداز کنند تا سرمایه‌گذاری. داشتن چنین دیدگاهی می تواند بر توانایی زنان برای افزایش ثروت در طول زمان تأثیر بگذارد و به همین دلیل نتایج در این زمینه برتری زنان را نشان میدهد و باید گفت زنان در این زمینه نسبت به مردان برتری دارند.

سرمایه گذاران زن

بر اساس تحقیقات Fidelity Investments، بر اساس تجزیه و تحلیل عملکرد سالانه برای ۵.۲ میلیون حساب، سرمایه گذاران زن تمایل به کسب بازده مثبت دارند و ۴۰ امتیاز از مردان بهتر عمل می کنند. با این حال، این شرکت همچنین دریافته است که زنان تمایل دارند پول نقد زیادی را در حاشیه نگه دارند و اغلب احساس می کنند قبل از سرمایه گذاری باید بیشتر بدانند. با این مطلب موفقیت همراه باشید.

آمار به نفع زنان سرمایه گذار است

مطالعات اخیر نشان می دهد که اگرچه زنان کمتر از مردان سرمایه گذاری می کنند، اما وقتی سرمایه گذاری می کنند، احتمال بیشتری در موفقیت دارند. نتایج تحقیقات انجام شده Fidelity Investments نشان داده است که زنان در سرمایه گذاری و بیزینس تقریباً هر سال ۰.۴٪ بهتر از مردان عمل می کنند.

این یافته‌ها با تحقیقات انجام شده در آمریکا تأیید شد که نشان داد مردان در یک دوره سه ساله به طور متوسط ​​۱.۸ درصد از همتایان زن سرمایه‌گذار خود عقب‌تر هستند. Hargreaves Landsdown نیز در مطالعه خود در مورد این موضوع دریافت که زنان ۰.۸۱ درصد بیشتر از مردان در یک دوره سه ساله بازدهی داشته اند.

دلیل موفقیت زنان در سرمایه گذاری چیست؟

ولی چرا چنین است؟ زنان چه کاری را درست انجام می دهند که مردان در انجامش اشتباه می کنند؟ و اینکه مردان با تکنیک های سرمایه گذاری خود چه چیزی می توانند از زنان بیاموزند؟

سرماه گذاران زن، پاسخ این است که هیچ راه حلی برای یک سرمایه گذار موفق وجود ندارد و در واقع، از طریق ترکیبی از رفتارها است که زنان از نظر آماری نسبت به مردان در سرمایه گذاری بهتر عمل می کنند. بیایید برخی از آنها و ارتباط آنها با نتایج برخی از این مطالعات را بررسی کنیم.

آیا سرمایه گذاران زن کیفیت را به کمیت ترجیح می دهند؟

نه تنها تعداد سرمایه‌گذاران زن کمتر از مردان است، بلکه زنانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند تمایل دارند با فرکانس پایین‌تری معامله کنند. مطالعه دانشکده بازرگانی وارویک نشان داد در حالی که مردان به طور متوسط ​​۱۳ بار در سال تجارت می کنند، این تعداد برای زنان تنها ۹ بود. در همین حال، تحقیقات Hargreaves Lansdown نشان داد که زنان ۴۹٪ کمتر از مردان سهام را معامله می کنند.

این موضوع در مورد نحوه سرمایه گذاری زنان در مقایسه با مردان به ما چه می گوید؟

این نشان می دهد که آنها بیشتر بر روی دامنه بزرگتر متمرکز هستند و به سهام خود فرصت بیشتری برای رشد می دهند.

آیا زنان تمایل به ریسک کمتری در سرمایه گذاری خود دارند؟

مطالعات متعدد نشان داده است که مردان نسبت به زنان ریسک‌های بزرگ‌تری را متحمل می‌شوند، که در مورد ترجیحات سرمایه‌گذاری آنها نیز صدق می‌کند. یک نظرسنجی از BlackRock نشان داد که ۷۲٪ از زنان سرمایه گذاری در سهام پرریسک تر را رد کردند، در حالی که فقط ۵۹٪ از مردان این کار را انجام دادند.

البته، زنان همیشه با مانترای لاک پشت و خرگوش زندگی نمی کنند با این حال، با دنبال کردن سرمایه‌گذاری‌های کم ریسک و اتخاذ رویکردی بلندمدت، آشکار است که یک فرمول برنده برای خود دارند.

دلیل موفقیت زنان سرمایه گذار در این زمینه

سرماه گذاران زن، بطور کلی میتوان دلیل این موفقیت را تحت تاثیر چند عامل عنوان شده در زیر دانست:

زنان تمایل دارند سرمایه گذاری های کم خطرتری داشته باشند

نتایج مطالعات نشان داد که زنان کمتر در دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام شرکت‌های تک شرکت‌های کوچک سرمایه‌گذاری می‌کنند. به همین دلیل، زنان کمتر ممکن است در این سرمایه خود را از دست بدهند.

زنان بیشتر به حفظ کردن تمایل دارند

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، زنان کمتر از مردان معامله می‌کردند و احتمال بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت داشتند و ترجیح میدهند بجای هزینه‌های مبادله‌ای، با متمرکز شدن در یک نقطه بازدهی بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

کارهایی که افراد موفق هرگز وقت خود را برای آنها تلف نمی کنند

منبع
چشمک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا