دنیای مد

راهنمای انتخاب شامپو برای مو سر

اگر هنوز اهمیت انتخاب شامپوی مناسب را درک نکرده‌اید، این بلاگ را با دقت بخوانید. درضمن اینجا راهنمای کاملی از شامپوی مناسب انواع مو و پوست سر وجود دارد.

صبح بخیر _ راه انتخاب شامپو برای مو سر، فقط این نیست که موهای خود را با عنوان چرب یا خشک به فروشنده معرفی کنید. ویژگی‌های مهم‌تری درباره موهای شما وجود دارد، که باید در هنگام خرید شامپو در نظر بگیرید. به علاوه موضوع فقط تار موهای شما نیست. اهمیت انتخاب شامپوی مناسب این است که این محصول به طور مستقیم با موهای شما در تماس است.

اگر هنوز اهمیت انتخاب شامپوی مناسب را درک نکرده‌اید، این بلاگ را با دقت بخوانید. درضمن اینجا راهنمای کاملی از شامپوی مناسب انواع مو و پوست سر وجود دارد.

اهمیت انتخاب شامپوی مناسب نوع مو

اگر فکر می‌کنید شامپوها فقط نقش یک شوینده را برای موهای شما بازی می‌کنند، سخت در اشتباهید. در واقع، استفاده از شامپوی مناسب برای نوع، بافت و حالت مو؛ یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر روتین مراقبت از مو است. شامپوی مناسب موی شما نه تنها برای تمیز کردن عمیق موها از چربی و آلودگی حیاتی است، بلکه به حفظ بهترین وضعیت پوست سر هم کمک می‌کند. و اگر می‌خواهید سلامت موهایتان را بهبود ببخشید، باید ابتدا سلامت پوست سرتان را ارتقا دهید. درضمن استفاده از شامپوی مناسب، حالت موها را بهتر کرده و مراقبت از آن را آسان‌تر می‌کند.

انتخاب شامپو براساس ویژگی‌های پوست سر

همانطور که گفتیم، باید قبل از انتخاب شامپو، نوع پوست سر خود را شناسایی کنید. شامپوها قابلیت پاک کنندگی متفاوتی دارند. پس محصولی را انتخاب کنید، که مناسب نوع پوست سر شما باشد. پس از شستن، اگر احساس سفتی یا خشکی روی پوست سرتان دارید، نوع پوست سرتان خشک است. اما اگر بعد از شستن، پوست سرتان چرب یا براق‌تر از حد معمول احساس می‌شود، پوست سرتان چرب است. علاوه بر این، در پوست سر چرب، شوره سر به صورت پوسته‌هایی که به هم چسبیده‌اند، ظاهر می‌شود.

در نهایت، اگر پوست سر شما دو تا سه روز بعد از شامپو زدن چرب می‌شود، در این صورت پوست سر ترکیبی یا مختلط دارید. و همانطور که می‌دانید، موهای آسیب‌دیده، مبتلا به موخوره، شکننده، حساس، کدر و خشک است و خشکی در پوست سر هم به شدت احساس می‌شود.

معیار انتخاب بهترین شامپو برای موی آسیب دیده

استفاده از شامپو موهای آسیب دیده یکی از راه‌های مدیریت این تارهای پریشان است. شما باید از خود بپرسید، آیا کمبود رطوبتی وجود دارد که موهای شما را خشک، کم‌آب و مستعد شکسته شدن کند؟ یا اینکه پروتئین کافی وجود ندارد، که باعث شکاف نوک‌ مو، بافت خشن و براقی زننده موها می‌شود. اگر می‌خواهید موهای آسیب‌دیده را درمان کنید، شامپویی با ویژگی‌های زیر یک راه آن است:

یک شامپوی خوب برای موهای آسیب‌دیده دارای پروتئین‌هایی مانند کراتین برای تقویت ساقه مو است. همچنین استفاده از شامپوهای بدون سولفات می‌تواند مفید باشد، زیرا چربی‌های طبیعی را به طور کامل از روی مو پاک نمی‌کند.
فرمول مناسب موی شخص شما، بسیار مفید و کارآمد است. اگر موهای آسیب‌دیده دارید باید بیشتر از دیگران درباره شامپویتان حساسیت به خرج دهید. یافتن شامپویی که دقیقا متناسب با نوع و بافت موهای شما باشد، ضروری است، تا موهای شما درمان مورد نیاز خود را دریافت کند.
موی آسیب‌دیده معمولا خشک و مستعد شکستگی و موخوره است. پس استفاده از شامپوهای ملایم با ترکیبات طبیعی‌تر، یک راه خوب برای مراقبت از موها است.

معیار انتخاب بهترین شامپو برای ضد ریزش

شامپو ضد ریزش مو انواع مختلفی دارد، که باید در انتخاب آن دقت به خرج داد. اگر ریزش مو دارید یا موهایتان نازک شده‌اند؛ معیارهای زیر را در هنگام خرید شامپو در نظر بگیرید:

شامپو ضدریزش باید حاوی مواد محرک رشد مو باشد.
شامپوهایی که حاوی مواد شیمیایی خشن مانند سولفات یا پارابن هستند، را از گزینه‌ها خارج کنید. این نوع محصولات ریزش مو را تشدید می‌کند.
شامپویی را انتخاب کنید که حاوی مواد فعال طبیعی مانند بیوتین، کافئین و چای سبز باشد. این مواد به جلوگیری از نازک شدن و ریزش موها کمک می‌کند.

معیار انتخاب بهترین شامپو برای موی چرب

شامپو موهای چرب باید از عهده تمیز کردن عمیق پوست سر و موها برآید. دیگر ویژگی‌های شامپوی مناسب موی چرب به شرح زیر است:

این محصول باید ترکیباتی داشته‌باشد که کثیفی، چربی و آلودگی را از بین می‌برند، و در عین حال موها و پوست سر را خشک نمی‌کنند.
فرمول‌های سنگین می‌توانند تارهای چرب مو را سست و ضعیف کنند. در عوض، یک شامپوی سبک که خیلی غلیظ و خشن نیست، اما همچنان آبرسانی می‌کند؛ بهترین انتخاب است.
بسیاری از مردم شامپوهای بدون سولفات را دوست دارند، اما سولفات‌ها برای از بین بردن چربی فراوان روی پوست سر و مو بسیار عالی هستند.
از شامپوهایی که برای آبرسانی، مرطوب کردن یا صاف کردن موها ساخته شده‌اند، دوری کنید. این ترکیبات فقط رطوبت بیشتری را به پوست سر که از قبل چرب است، اضافه می‌کنند.
محصولاتی با برچسب «تقویت‌کننده»، در از بین بردن چربی اضافی بهتر عمل کرده و در عین حال رطوبت مو را از بین نمی‌برند.

همه فاکتورهایی که باید برای انتخاب شامپو مناسب در نظر گرفت

لیست مواد تشکیل‌دهنده را بررسی کنید. شما باید در خرید شامپو، به دنبال موادی باشید که با نوع موهای شما مطابقت داشته و ملایم باشد. درضمن باید از موادی که به موهای شما آسیب می‌رسانند، اجتناب کنید.
قبل از استفاده از شامپوی جدید روی کل سر خود، آن را روی قسمت کوچکی از موهای خود تست کنید. شامپو را روی موهای خود اعمال کنید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید. سپس با دقت بررسی کنید که ظاهر موهایتان بعد از خشک شدن چگونه است و چه حسی به شما می‌دهد. اگر موهایتان به نظر نرم، صاف و براق است، شامپو برای موهای شما مناسب است. اگر موهایتان زبر، کدر یا درهم است، شامپو برای موهای شما مناسب نیست.
تاثیر طولانی‌مدت شامپو را در نظر بگیرید. گاهی اوقات چند بار شستشو لازم است، تا اثرات کامل شامپو را روی موهای خود مشاهده کنید. به رفتار موهای خود در طول زمان پس از استفاده از شامپوی جدید توجه کنید. اگر از نظر بافت، حجم و درخشندگی موهایتان بهتر شود، شامپو به احتمال زیاد برای موهای شما مناسب است. اگر در هر یک از این جنبه‌ها بدتر شود یا باعث تحریک یا خارش در پوست سر شما شود، به احتمال زیاد این شامپو برای موهای شما مناسب نیست.
شامپوهای آبرسان و مرطوب‌کننده موهای شما را خوش‌حالت و درخشان می‌کند. این محصولات انتخاب خوبی برای موهای ضخیم، مجعد و پرپشت است که رطوبت به آنها کم می‌رسد.
شامپوهای حجم دهنده یک انتخاب عالی برای کسانی است که موهای نازک، کدر یا ضعیف دارند. ترکیبات حجم‌دهنده بدون سنگین کردن موها، آن را تقویت می‌کند.
اگر موهای شما بسیار نازک، ضعیف یا بی‌جان است، یا مشکل ریزش مو دارید، یک شامپوی ملایم احیاکننده، مغذی و تحریک‌کننده به تقویت موهای شما کمک می‌کند.
اگر با چالش‌های موی فر دست و پنجه نرم می‌کنید، به دنبال یک شامپو مرطوب‌کننده باشید، که حاوی موادی باشد که به کاهش موخوره کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۳۰ مدل موی جذاب برای خانم‌هایی که موهای کم پشت دارند (فیلم)

منبع
دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا