سلامتویژه/توضیح دار

دستورالعمل مصرف خیار برای لاغری و کاهش وزن

در این مطلب به صورت کامل به معرفی رژیم خیار برای لاغری و برنامه غذایی این رژیم و همچنین روش درست کردن سالاد و اسموتی خیار می پردازیم. با این رژیم می توانید در عرض سه روز کاهش وزن خود را مشاهده کنید.

صبح بخیر _ در این مطلب به صورت کامل به معرفی رژیم خیار برای لاغری و برنامه غذایی این رژیم و همچنین روش درست کردن سالاد و اسموتی خیار می پردازیم. با این رژیم می توانید در عرض سه روز کاهش وزن خود را مشاهده کنید.

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین میوه ها برای لاغری، خیار است. خیار آب زیادی داشته و سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن است. خیار هم برای سلامت بدن و هم برای سلامت پوست و مو به عنوان ماسک به کار می رود. اما در سال های اخیر پزشکان رژیم غذایی را ابداع کرده اند که ماده غذایی اصلی آن خیار است.

در واقع با این رژیم که بر پایه خیار است می توانید در عرض سه روز، ۲ الی ۵ کیلوگرم وزن کم کنید. پس اگر برای کم کردن وزنتان زمان کمی دارید، شاید بهتر باشد رژیم خیار را امتحان کنید. در این مطلب به معرفی رژیم خیار برای لاغری و روش های مختلف مصرف خیار برای کاهش وزن خواهیم پرداخت.

تاثیرات خیار بر کاهش وزن

تاثیرات خیار برای لاغری بی نظیر هستند. خیار فیبر بالایی داشته و می تواند برای مدت زمان زیادی شما را سیر نگه دارد. خیار یک هضم کننده قوی است. یعنی می تواند به جذب هر چه بیشتر مواد غذایی مفیدی که مصرف می کنید، کمک کند. اگر می خواهید برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید، خیار بهترین گزینه است.

خیار، هیدراتاسیون بدن را حفظ کرده و به حفظ هر چه بیشتر آب بدن کمک می کند. در عوض همین میوه از جذب بیش از حد چربی ها جلوگیری می کند. یعنی اگر چربی هایی مصرف کنید، خیار مانع از جذب آن ها به بدن می شود. البته این مورد تنها به چربی محدود نمی شود. بلکه این میوه از جذب حداکثری قند نیز جلوگیری خواهد کرد.

برنامه سه روزه رژیم لاغری خیار

برای لاغر شدن با خیار باید سراغ برنامه سه روزه رژیم خیار برای لاغری بروید. این رژیم سه روزه بوده و برای افرادی مفید است که می خواهند در عرض دو سه روز وزن خود را مقداری کاهش دهند. توجه داشته باشید که این رژیم برای افرادی که مبتلا به سنگ کلیه، نارسایی کلیه، بیماری قلبی عروقی، التهاب مثانه و … هستند مناسب نیست. همچنین افرادی که سندرم روده تحریک پذیر دارند برای این رژیم مناسب نیستند. برنامه غذایی سه روزه رژیم خیار برای لاغری به شرح زیر است.

برنامه غذایی روز اول

صبحانه: دو عدد تخم مرغ + خیار + سبزیجات متنوع مانند کاهو، اسفناج و …
میان وعده: ۲ عدد خیار متوسط بدون نمک
ناهار: سالاد خیار + آبلیمو + ماست یونانی
عصرانه: ۲ عدد خیار متوسط
شام: مرغ کبابی + نصف پیمانه برنج قهوه ای + خیار

برنامه غذایی روز دوم
صبحانه: اسفناج + سیب درختی + اسموتی خیار
میان وعده: ۲ خیار متوسط
ناهار: سالاد خیار و گوجه به همراه روغن زیتون
عصرانه: یک عدد سیب درختی
شام: ماهی قزل آلای کبابی + سیب زمینی کبابی + خیار

برنامه غذایی روز سوم
صبحانه: خیار + پنیر + نان تست حاوی سبوس
میان وعده: ۱ عدد خیار متوسط + یک قاشق بادام
ناهار: ۱ عدد خیار + ۱ عدد پرتقال متوسط + اندازه دو جعبه کبریت پنیر
عصرانه: یک فنجان چای سبز
شام: یک خیار متوسط + پنیر کاتیج
آب خیار بنوشید

در سه روزی که در رژیم خیار برای لاغری به سر می برید، به جای استفاده از آب و یا نوشیدنی های دیگر، از آب خیار استفاده کنید. آب خیار می تواند ویتامین لازم مورد نیاز بدنتان را به شما برساند. همچنین حفظ هیدراته بدن با خیار بسیار آسان است. برای درست کردن آب خیار می توانید از مخلوط کن یا آبمیوه گیری استفاده کنید.

ابتدا چند عدد خیار را به خوبی پوست بگیرید، سپس آن ها را داخل مخلوط کن قرار دهید. مخلوط کن را روغن کنید تا خیارها به خوبی خرد شوند. سپس مخلوط فوق را از صافی رد کرده و آب آن را جدا کنید. چند قطره آبلیموی تازه به آب خیار اضافه کرده و آن را درون بطری شیشه ای بریزید. نوشیدنی را در یخچال نگهداری کنید.

سالاد خیار

در رژیم خیار برای لاغری می توانید سالاد خیار را ببینید. برای درست کردن سالاد خیار ابتدا خیارها را به دقت پوست بگیرید و آن ها را به صورت حلقه ای خرد کنید. سپس می توانید انواع سبزیجات را به سالاد اضافه کنید. اسفناج، کاهو، کلم، شوید، نعناع تازه، پیاز و … جزء این سبزیجات بسیار مفید هستند.

از اضافه کردن کلم بروکلی به سالاد خود غافل نشوید. بعد از اضافه کردن این سبزیجات، حتما چند قطره آبلیموی تازه همراه با روغن زیتون به سالاد خود بزنید. می توانید از زیتون های تازه نیز در سالاد خود استفاده کنید.

اسموتی خیار

برای درست کردن اسموتی خیار باید از خیار تازه و میوه هایی دیگر همچون سیب، پرتقال و کیوی استفاده کنید. ابتدا میوه های تازه مدنظر خود را بشویید و به دقت پوست بگیرید. سپس میوه ها را داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. بعد از یخ زدن میوه ها را از فریزر درآورده و با اسموتی ساز خرد کنید. مقداری آبلیموی تازه به اسموتی اضافه کنید تا طعم آن خوب شود.

نکات مهم در مورد رژیم لاغری خیار

دقت داشته باشید رژیم خیار برای لاغری یک رژیم کوتاه مدت و موقتی است. این رژیم را باید برای سه روز رعایت کنید. چرا که استفاده طولانی مدت از این رژیم بسیار خطرناک بوده و باعث کمبود رساندن مواد مغذی به بدن می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا