اخبار ویژهسلامت

در زمستان وقتی که بیرون می‌روید باید صورت خود را با شال بپوشانید

استفاده از روسری یا کلاه در هنگام بیرون رفتن به ویژه در ماه های زمستان بسیار مهم است و رانندگان برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض باد پنجره های خود را باز نکنند.

هوای سرد و زمستان، بیماری های زیادی را به همراه دارد.

به گزارش صبح بخیر _ پروفسور” یاشار کوتوکچو ” مدیر بخش نورولوژی مرکز بهداشت آنادولو با اشاره به اینکه هوای سرد و باد می تواند باعث فلج صورت شود ، می گوید: «در زمستان هنگام بیرون رفتن باید روسری و کلاه به سر کرد و با موهای خیس و نمناک بیرون نرفت».

پروفسور کوتوکچو که مدیر بخش نورولوژی مرکز بهداشت آنادولو هستند ، اظهار داشت فلج صورت اغلب پس از قرار گرفتن در معرض سرما و باد اتفاق می‌افتد، و به دنبال آن درد پشت گوش رخ می دهد. دکتر. یاشار کوتوکجو گفت: “این یافته ها به تدریج طی چند روز پیشرفت می کنند. حرکات صورت را نمی توان به دلخواه انجام داد، پلک ها را نمی توان بسته کرد، لبه لب می افتد و پیشانی را نمی توان چین و چروک داد. قابل توجه ترین یافته این است که بیمار نمی تواند در آن طرف از صورت که فلج رخ داده ، پلک خود را ببندد و باز می ماند.»

هنگام بیرون رفتن از روسری و کلاه باید استفاده کرد

پروفسور گفت: برخلاف تصور رایج، جویدن آدامس تاثیر مثبتی در درمان ندارد.
دکتر. یاشار کوتوکچو گفت: برای جلوگیری از فلج صورت، استفاده از روسری یا کلاه در هنگام بیرون رفتن به ویژه در ماه های زمستان بسیار مهم است و رانندگان برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض باد پنجره های خود را باز نکنند.

 

بیشتر بخوانید:

این روغن خواص ضد پیری دارد

منبع
صبح بخیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا