خودرو

«تویوتا فوررانر» برای ۲۰۲۴ به روز شد

تویوتا فوررانر ۲۰۲۴ با تغییرات جزئی معرفی شد. تویوتا تولید فوررانر را ادامه می دهد و این آخرین به روز رسانی این خودرو قبل از نسل جدید است.

صبح بخیر _ تویوتا فوررانر، این شاسی بلند شاسی مستقل علیرغم سن بسیار خوبش، برای یک سال دیگر به پیکره مدل قدیمی خود می چسبد و تنها تغییراتی کوچک را برای سال ۲۰۲۴ به خود می بیند. این ممکن است آخرین مورد قبل از اینکه یک نسل جدید معرفی شود، باشد (که مدت ها شایعه شده بود در طول سال ۲۰۲۴ معرفی می شود).

فوررانر ۲۰۲۴ رنگ جدیدی به نام Terra دریافت می کند که برای TRD Pro رزرو شده است. اما کاملا جدید نیست زیرا قبلا آن را در Tacoma TRD Pro مدل ۲۰۲۴ دیده ایم. علاوه بر این، رنگ Underground که قبلا در سایر مدل های تویوتا موجود بود نیز به پالت رنگ می پیوندد. همانطور که انتظار می رفت، این شاسی بلند آفرود قدیمی نسخه ۴۰ ساله خود را از دست داده است، زیرا نسخه ویژه آن به ۴۰۴۰ دستگاه محدود شده بود تا چهار دهه پس از عرضه نسخه اصلی به نمایش گذاشته شود.

تویوتا برای مدل سال ۲۰۲۴، فوررانر را در مدل های زیر به فروش می رساند:

SR5، SR5 Premium، TRD Sport، TRD Off-Road، TRD Off-Road Premium، Limited و TRD Pro . قیمت از ۴۰،۴۵۵ دلار شروع می شود که نشان دهنده افزایش ۳۰۰ دلاری نسبت به سال گذشته است. این افزایش قیمت اندک تقریبا در سراسر تیپ های این مدل ثابت است. توجه داشته باشید، قیمت درخواستی شامل هزینه های ۱۳۹۵ دلاری جابجایی و مقصد نمی شود، بنابراین شما در واقع برای مقرون به صرفه ترین فوررانر ۲۰۲۴، ۴۱۸۵۰ دلار پرداخت خواهید کرد.

مشخصات فوررانر ۲۰۲۴

همه فوررانر های ۲۰۲۲ علاوه بر چراغ های مه شکن و نور پایین LED ، دارای نور بالای استاندارد LED هستند. اکنون هر نمونه از این SUV ، همچنین با یک هشدار حضور در عقب برای یاد آوری به رانندگان برای بررسی صندلی عقب برای یک کودک یا حیوان خانگی قبل از ترک وسیله نقلیه همراه است.

به علاوه، سطوح تریم SR5 Premium، TRD Off-Road Premium، TRD Pro و Limited اکنون با سیستم های نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل عقب عرضه می شوند. نسخه Limited و نسخه های مختلف TRD نیز دارای نمایشگر چند اطلاعاتی جدید هستند.

TRD Pro دارای یک مانیتور است که از دوربین های وسیله نقلیه برای بررسی موانعی که ممکن است شخص پشت فرمان نتواند ببیند، استفاده می کند. به طور مشابه، مدل Limited دارای یک نمایشگر پانورامیک است که برای کمک به مانور در فضاهای تنگ در نظر گرفته شده است.

در تیپ TRD Sport همه چیز در مورد تبدیل فوررانر به یک SUV راحت تر در جاده است. سیستم تعلیق با نوسانات تطبیقی را از مدل Limited دریافت می کند. این خودرو بر روی رینگ های ۲۰ اینچی ماشین کاری شده و رنگ خاکستری تیره سوار می شود. در داخل، یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت وجود دارد. صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی هشت اینچی از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند. خریداران می توانند نسخه های دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک را انتخاب کنند.

قدرت فوررانر همچنان از یک موتور ۴.۰ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۷۰ اسب بخار (۲۰۱ کیلو وات) و ۲۷۸ پوند فوت (۳۷۷ نیوتن متر) گشتاور تامین می شود. همه تیپ ها دارای گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک هستند.

اگر شایعات تایید نشده را باور کنیم، فوررانر ممکن است موتور ۴.۰ لیتری V6 خود را برای مدل نسل بعدی از دست بدهد و به چهار سیلندر کاهش یابد. حتی اگر اینطور باشد، ما انتظار قدرت کمتری نسبت به مدل فعلی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۷ نیوتن متر که برای ظرفیت یدک کشی ۲۲۶۷ کیلوگرم مناسب است، نداریم. مدتی قبل پس از بروز شایعاتی، برخی رسانه ها با تویوتا تماس گرفتند، اما این شرکت از اظهار نظر خودداری کرد. با این حال، اگر نسل بعدی این مدل برای مدل سال ۲۰۲۵ در دسترس باشد، خیلی تعجب نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

وویا پشن؛خودرویی از برند اروپایی دانگ فنگ

منبع
آخرین خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا