دانستنی ها

تشخیص بیماری پوستی با ارسال عکس به گوگل

صبح بخیر _ گوگل لنز اکنون می‌تواند بیماری‌های پوستی را با گرفتن یک عکس تشخیص دهد. اگر از بثورات پوستی یا بیماری‌های پوستی رنج می‌برید، می‌توانید از Google Lens، عملکرد جستجوی بصری، برای کمک به تشخیص مشکل‌تان استفاده کنید.

به سادگی با استفاده از برنامه Google Lens از منطقه آسیب دیده پوست‌تان عکس بگیرید و به گوگل بفرستید، گوگل می‌تواند خیلی سریع مشکل پوستی شما را شناسایی کند. این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت: “توصیف یک خال یا بثورات عجیب روی پوست شما می‌تواند با کلمات دشوار باشد.” اما “خوشبختانه، راه جدید وجود دارد و آن اینکه با گوگل لنز می‌توانید سریع‌تر بیماری پوستی‌تان را شناسایی کنید. اگر از این جستجوی بصری استفاده کنید، سریع تر نیز راه درمان را پیدا خواهید کرد.

هرچند برای تشخیص بیماری پوستی‌تان باید حتما به پزشک مراجعه کنید اما خوب اگر از گوگل لنز استفاده کنید، می‌توانید برخی بیماری های پوستی را در خانه درمان کنید. برای استفاده از این فناوری کافی است از روی قسمت آسیب دیده پوست عکس بگیرید و به گوگل بفرستید، خیلی زود جواب‌تان را خواهید گرفت. این فناوری با گرفتن عکسی از مشکل پوست شما، آن را با نمونه های مشابه دیگر مقایسه می‌کند.

گوگل می‌گوید: “همچنین این فناوری می‌تواند تورم روی لب، خط روی ناخن، یا ریزش مو روی سرتان را نیز تشخیص دهد.”

گوگل افزود: “اگرچه نمی‌توانیم دقت فناوری را تضمین کنیم، اما می‌تواند پیش نمایشی از تجزیه و تحلیل مراقبت‌های بهداشتی آینده را ارائه دهد. کاربرانی که قبلا از این فناوری استفاده کرده اند، اشاره کرده بودند که قابلیت لنز گوگل یا گوگل لنز را می‌توان با یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند Google Bard شبیه دانست، اما این فناوری هوش مصنوعی با دانش پزشکی طراحی شده تا بتواند مشکلات پوستی شما را تشخیص دهد.

 

بیشتر بخوانید:

قلب صورتی به چه معناست

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا