ترفندستان

ترفند پاک کردن لکه قهوه از روی مبل و لباس

شده تا به حال قهوه بنوشید و روی لباس یا مبل بریزد؟ حتما این اتفاق افتاده به خصوص اگر بچه کوچک داشته باشید، ممکن است موقع دویدن یا تکان دادن شما باعث شده باشد قهوه روی لباس یا مبل بریزد

صبح بخیر _ شده تا به حال قهوه بنوشید و روی لباس یا مبل بریزد؟ حتما این اتفاق افتاده به خصوص اگر بچه کوچک داشته باشید، ممکن است موقع دویدن یا تکان دادن شما باعث شده باشد قهوه روی لباس یا مبل بریزد. می دانیم که پاک کردن لکه قهوه از روی مبل و لباس خیلی سخت است اما اگر نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس و مبل را یاد بگیرید، سه سوته آن را از بین خواهید برد. با ما همراه باشید.

نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

استفاده از دستمال مرطوب
اگر قهوه روی لباس تان ریخته، فوری یک دستمال را با آب خیس کنید و روی لکه قهوه قرار دهید و دستمال را روی لکه فشار دهید. با این کار لکه قهوه جذب دستمال می شود و به آرامی از روی لباس پاک می شود.

جوش شیرین برای از بین بردن لکه قهوه
حتما می دانید که جوش شیرین حلال مشکلات مختلف است. بنابراین جای تعجب نیست که اسمش را در این مقاله نیز می خوانید، زیرا جوش شیرین بهترین ماده برای از بین بردن لکه قهوه نیز محسوب می شود. ابتدا قسمت لک شده را درون آب ولرم خیس کنید، سپس مقداری جوش شیرین روی آن بریزید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت جوش شیرین را از روی لکه بردارید، و لباس یا مبل را با آب ولرم بشویید. خیلی زود لکه از بین خواهد رفت. اگر لکه قهوه کم رنگ شد اما کامل پاک نشد، یک بار دیگر این روش را تکرار کنید.

محلول آب و صابون
برای استفاده از این روش کمی صابون رنده کنید و درون آب ولرم بریزید. سپس لباس لک شده را درون آن خیس کنید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و در آخر طبق معمول لباس را شسته و آبکشی کنید. اگر مبل لکه قهوه داشت، قسمت لک شده را با دستمال آغشته به محلول آب و صابون بمالید، این کار لکه روی آن را از بین خواهد برد. برای اطمینان از پاک شدن کامل لباس یا مبل، دوبار این روش را تکرار کنید.

نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس و مبل با سرکه سفید
سرکه سفید نیز بهترین پاک کننده برای لکه قهوه است. مقداری سرکه سفید را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید و درون یک بطری اسپری بریزید. سپس روی قسمت های لک شده آن را اسپری کنید. حالا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا لکه قهوه به طور کامل پاک شود. در آخر نیز طبق معمول مبل یا لباس را بشویید.

استفاده از نور آفتاب
اگر لکه قهوه پر رنگ و بزرگ نیست، می توانید برای پاک کردن آن از نور آفتاب نیز استفاده کنید. لباس را خیس کنید و زیر نور آفتاب قرار دهید. برای پاک کردن لکه قهوه با این روش، باید لباس را به مدت ۲ تا سه روز زیر نور خورشید قرار دهید. پس از آن اثری از قهوه روی لباس باقی نخواهد ماند.

استفاده از صابون و گلیسیرین
لباس را درون ظرف پر از آب گرم قرار دهید و یک صابون را روی قسمت لکه شده بمالید. حالا روی آن مقداری گلیسرین بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. در آخر لباس تان را یک بار دیگر با آب و صابون یا شوینده مناسب شسته و آبکش کنید.

استفاده از محلول آب و شکر
برای استفاده از این روش یک محلول غلیظ شکر و آب آماده کنید و لباس را برای ۲ ساعت درون محلول قرار دهید. سپس طبق معمول لباس را با شوینده مناسب شسته و آبکشی کنید. این روش برای از بین بردن لکه نسکافه و کاپوچینو بینظیر است.

آب گازدار
می خواهید سه سوته لکه قهوه را از روی لباس پاک کنید؟ پس روی آن آب گازدار بریزید. یک دستمال کاغذی بردارید و به آب گازدار آغشته کنید، سپس طبق معمول بشویید و زیر نور آفتاب پهن کنید تا خشک شود. اگر دو بار از این روش استفاده کنید، لکه قهوه به طور کامل پاک خواهد شد.

برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس از نمک استفاده کنید
ساده و سریع ترین روش پاک کردن لکه قهوه، شستن لباس با نمک است. لباس را خیس کنید و روی لکه مقداری نمک بپاشید. سپس چند دقیقه صبر کنید و بعد با یک دستمال نمک روی لکه را پاک کنید و در آخر لباس را طبق معمول بشویید.

آبلیمو
همانطور که می دانید آبلیمو اسیدی است، پس اگر مقداری از آن را روی لکه قهوه بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید، لکه به تدریج از روی پارچه لباس پاک شده و در آخر می توانید لباس را با آب گرم بشویید.

پودر بچه

قسمت لک شده لباس را با آب سرد خیس کنید و مقداری پودر بچه روی آن بریزید. بعد ۱۰ دقیقه صبر کنید و در آخر لباس را با مایع یا پودر لباس کامل بشویید. با این کار لکه قهوه به طور کامل پاک خواهد شد.

شستشو با آب سرد
به دنبال ساده ترین راه برای پاک کردن لکه قهوه از روی لباس یا مبل هستید؟ آن را با آب سرد بشویید. اگر لباس تان لک برداشته، لباس را به سمت پشت لکه برگردانید و ۳ دقیقه زیر آب سرد بگیرید و به آرامی بمالید، این کار لکه نسکافه یا قهوه را از بین خواهد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا