دنیای مدویژه/توضیح دار

ترفند های خانگی برای پر پشت شدن ابرو

در گذشته های نه چندان دور ابروهای نازک طرفداران زیادی داشتند. در واقع این ابروها یکی از معیارهای اصلی زیبایی و شیک بودن محسوب می شدند. اکنون اما همه چیز برعکس شده است.

صبح بخیر _ در گذشته های نه چندان دور ابروهای نازک طرفداران زیادی داشتند. در واقع این ابروها یکی از معیارهای اصلی زیبایی و شیک بودن محسوب می شدند. اکنون اما همه چیز برعکس شده است. امروزه ابروهای پهن و پر جای ابروهای نازک و کمانی را گرفته اند. اگر از آن دسته افرادی هستید که در گذشته ابروهای خود را نازک می کردید، احتمالا امروز درگیر ابروهای کم پشت هستید. البته موارد دیگری مانند مسائل ژنتیکی، اگزما، استرس، تغییرات هورمونی، رژیم غذایی نامناسب و اختلالات خودایمنی نیز می توانند به کم شدن تارهای ابرو منجر شوند. خوشبختانه به کمک چند ترفند خانگی می توانید ابروهایتان را پرپشت و زیبا کنید.

۱- روغن نارگیل

مردم فرهنگ‌های مختلف از قدیم‌الایام از روغن میوه درخت نارگیل برای تقویت موهایشان استفاده می‌کردند. شواهد تجربی زیادی نیز در خصوص تأثیرگذاری این روغن بر سلامت مو وجود دارد. این روغن با تاثیرگذاری بر فولیکول مو و تقویت آن، شرایط بلند شدن مو را فراهم می‌کند. این روغن همچنین یک آبرسان قوی برای مو محسوب می‌شود و نقش مهمی در ایجاد بافت سالم، یکدست و بلندی موها دارد. مقدار کمی روغن نارگیل را کف دستانتان بریزید و دست ها را به هم بمالید تا گرم شود. سپس ناحیه ابرو را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید و صبح روز بعد آن را بشویید.

۲- روغن درخت چای

روغن درخت چای نیز مانند روغن نارگیل با ایجاد یک سد مرطوب کننده برای سلامت سلولی و فولیکولی، رشد و ضخامت ابرو را تحریک می کند. این روغن که در گذشته نیز به منظور بهبود بریدگی ها و سایر جراحات استفاده می شد، اکنون می تواند به عنوان یک روش خانگی برای ضخیم کردن ابروها مورد استفاده قرار گیرد. روغن درخت چای در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به کاررفته است.

۳- روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس بیشتر با اثرات آرامش بخش خود شناخته می شود، اما جالب است بدانید استفاده موضعی از آن می تواند از ریزش موها جلوگیری کند. طبق مطالعات علمی، به نظر می رسد این روغن تاثیر بسزایی در تحریک رشد موها و افزایش ضخامت آنها دارد و در نتیجه موجب پرپشتی و زیباترین شدن موهای سر و ابرو می شود.

۴- نخل اره ای

در حالی که نخل اره ای به طور گسترده برای مشکلات پروستات و عفونت های دستگاه ادراری مورد استفاده قرار می گیرد، مطالعات نشان می دهند که مکمل‌های خوراکی و موضعی حاوی نخل اره‌ای می توانند کیفیت موها را تا ۶۰ درصد بهبود ببخشند، تعداد کل موها را تا ۲۷ درصد و تراکم مو را در ۸۳ درصد از افراد مبتلا به ریزش مو افزایش می دهند. نخل اره ای را می توان به اشکال عصاره، کپسول، چای و استفاده موضعی مورد استفاده قرار داد.

۵- روغن کرچک

روغن کرچک یکی دیگر از روغن های موثر در جلوگیری از ریزش و پرپشت سازی موهای سر، ابرو و مژه است. این روغن جزء مواد اصلی به‌کاررفته در بسیاری از محصولات آرایشی بوده و در طول تاریخ از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. روغن کرچک موجب افزایش نرمی، لطافت و درخشندگی موها شده و به تقویت ریشه و جلوگیری از ریزش غیرطبیعی موها کمک می کند.

۶- آب پیاز

آب پیاز به دلیل برخورداری از مقادیر زیادی سولفور، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و C در رشد موهای ابرو به شدت موثر است. این ماده همچنین بافت‌های کلاژن را افزایش داده و با تقویت فولیکول های مو موجب رشد سریع‌تر موها و پرپشت‌تر شدن ابروها می شود.

۷- آلوئه ورا

سال های سال است که مردم از آلوئه ورا برای تسکین مشکلاتی نظیر سوختگی و بیماری های پوستی و بهبود بسیاری از بیماری های داخلی مانند دیابت از آلوئه ورا استفاده می کنند و تعداد کمی از افراد از معجزه این ماده در رشد مژه و ابرو اطلاع دارند. ژل آلوئه ورا به دلیل دارا بودن مقادیر فراوانی ویتامین و مواد معدنی بر فولیکول های مو اثر گذاشته و رشد ابروها را بهبود می بخشد. این ماده همچنین تاثیر بسزایی در ضخیم تر شدن تار های مژه و ابرو دارد.

۸- زرده تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین A ، B و D و املاح معدنی است و استفاده از زرده آن تاثیر بسزایی در تقویت موهای سر، ابرو و مژه دارد. ویتامین های A و E، بیوتین و فولات تنها برخی از مواد مغذی هستند که محققان آنها را در رشد موها موثر می دانند و رشد مو با تخم مرغ به دلیل داشتن این مواد پروتئینه تقریبا تضمین شده است.

بیشتر بخوانید:

چند طراحی ناخن با فویل که جذابیت ناخن‌هایتان را دو چندان می‌کند

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا