ترفندستان

ترفند تمیز کردن دستگاه مایکروویو با ساده ترین روش های ممکن

اگر برای شستن و تمیز کردن دستگاه مایکروویو به مشکل خورده اید و نمی دانید با چه روش و ترفندی مایکروویو را برق بیاندازید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

صبح بخیر _ اگر برای شستن و تمیز کردن دستگاه مایکروویو به مشکل خورده اید و نمی دانید با چه روش و ترفندی مایکروویو را برق بیاندازید، حتما این مقاله را مطالعه کنید. زیرا ما به توضیح و معرفی ۶ روش ساده اما فوق العاده موثر پرداخته ایم که باعث می شود سه سوته دستگاه مایکروویو که کاربردی ترین ابزار آشپزخانه به حساب می آید را تمیز کنید. بنابراین با ما همراه باشید.

با دستمال نمدار دستگاه مایکروویو را تمیز کنید

اگر دستگاه مایکروویوتان را هر روز بعد از استفاده با یک دستمال نمدار تمیز کنید، سه سوته مایکروویو برق خواهد زد. برای این کار یک تکه اسفنج یا دستمال نمدار را بردارید و داخل مایکروفر را پاک کنید. با این کار لکه ها سریع تر پاک می شوند.

نحوه تمیز کردن دستگاه مایکروویو با لیموترش

اگر یک عدد لیموترش داشته باشید می توانید دستگاه مایکروویو را با همان لیمو تمیز کنید. یک لیموترش را به آب در حال جوش اضافه کنید و دو دقیقه صبر کنید. سپس لیمو را از داخل آب خارج کنید و با محلول به دست آمده همه قسمت های فر را تمیز کنید. شیشه فر را فراموش نکنید.

مایع ظرفشویی را فراموش نکنید

برای استفاده از این روش یک ظرف را پر از آب گرم کنید و مقداری مایع ظرفشویی درون آن بریزید و هم بزنید. بعد ظرف را برای یک دقیقه درون مایکروویو قرار دهید. سپس وقتی بخار درون مایکروفر را خیس کرد و فر سرد شد با یک اسفنج تمام قسمت های داخلی را تمیز کنید.

 

بهترین روش تمیز کردن مایکروویو با آب و بخار آب

اگر لکه های درون مایکروویو مدت هاست که پاک نشده و نمی توانید با دستمال مرطوب آن ها را از بین ببرید، پس یک ظرف مخصوص مایکروویو بردارید و درون آن آب بریزید. سپس ۳ دقیقه مایکروویو را روشن کنید تا آب داغ شده و بخار کند. بعد از این مدت ظرف را خارح کنید، صبر کنید دستگاه کمی خنک شود و در نهایت با یک دستمال مایکروفرتان را تمیز کنید.

سرکه سفید بهترین تمیز کننده برای دستگاه مایکروویو

برای تمیز کردن دستگاه مایکروویو از سرکه سفید استفاده کنید. نصف لیوان سرکه را برای ۵ دقیقه درون مایکروفر بجوشانید و بعد مایکروویوتان را خاموش کنید تا سرد شود. در آخر یک دستمال بردارید و تمام قسمت های داخلی دستگاه را تمیز کنید.

جوش شیرین استفاده کنید

اگر با روش های بالا نتوانستید دستگاه مایکروویو که از کاربردی ترین ابزار آشپزخانه است را تمیز کنید، می توانید سراغ جوش شیرین بروید. دو لیوان آب سرد را با یک لیوان جوش شیرین ترکیب کنید و ۲۰ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. بعد با یک دستکش ظرف را از مایکروفر خارج کنید و با یک دستمال درون دستگاه و شیشه آن را تمیز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا