روانشناسی

ترفندهای موفقیت بدون نیاز به تلاش زیاد

همه می‌خواهند موفق باشند اما فکر کردن به کار بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر می‌تواند دلسردکننده باشد.

صبح بخیر _ همه می‌خواهند موفق باشند اما فکر کردن به کار بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر می‌تواند دلسردکننده باشد. ما معمولا موفقیت را با سخت‌کوشی یکی می‌دانیم. در حالی که این فرضیه اشتباه نیست، اما لزوماً افراد موفق بیش از حد کار نمی‌کنند. در واقع، آن‌ها در نحوه مدیریت کار و زندگی خود مهارت زیادی دارند. در ادامه، به بررسی ۵ عادت افراد موفق که لزوماً سخت کار نمی‌کنند، می‌پردازیم.

۱ اولویت‌بندی وظایف

هنگامی که چندین کار را به صورت همزمان انجام می‌دهید، احساس خستگی و استرس بر شما غلبه خواهد کرد. در نتیجه، در روز به کار‌های کمتری می‌رسید. افراد موفق هوشمندانه کار می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که چگونه وظایف خود را به طور مؤثری اولویت‌بندی کنند. آن‌ها روی انجام وظایفی که مهم هستند و بیشترین ارزش را برای کار و زندگی آن‌ها به وجود می‌آورند، تمرکز می‌کنند.

۲ می‌دانند چه زمانی «نه» بگویند

در ابتدا، نه گفتن می‌تواند باعث شود که احساس ناراحتی کنید. با گذشت زمان، مشخص خواهد شد که تعیین این مرز‌ها نه‌تنها برای ما مفید است، بلکه برای کسانی که با آن‌ها کار می‌کنیم هم مزایایی دارد. افراد موفق می‌دانند که نمی‌توانند همه کار‌ها را انجام دهند. آن‌ها از «نه» گفتن در مواقع لزوم ترسی ندارند. افراد موفق خودخواه یا تنبل نیستند، اما محدودیت‌ها و توانایی‌های خود را درک می‌کنند.

۳ استراحت کافی

استراحت می‌تواند بهره‌وری و خلاقیت شما را بهبود بخشد. افراد موفق، استراحت را به عنوان یک مؤلفه مهم در موفقیت خود می‌دانند. آن‌ها برای ساعت‌ها خود را به میز‌هایشان زنجیر نمی‌کنند. در عوض، به‌طور منظم استراحت کرده و ذهن خود را شارژ
می کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با انرژی و چشم‌اندازی تازه به وظایف خود بازگردند.

۴ پذیرش شکست

شاید هیچ‌گاه شکست‌های بزرگ خود را فراموش نکنید. اما این شکست‌ها هستند که به شما درس‌های ارزشمندی می‌دهند. افراد موفق، شکست را پایان دنیا نمی‌دانند. بنابراین، به جای غوطه‌ور شدن در ناراحتی هنگام شکست، از اشتباهات خود درس گرفته و با اراده و استقامت بیشتری به جلو ‌می‌روند. آن‌ها می‌دانند که هر شکست آن‌ها را یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

۵ روی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند

ممکن است که سرمایه‌گذاری روی خود مستقیماً به کار مرتبط نباشد، اما با این وجود یک عادت اساسی افراد موفق است. افراد موفق، رشد شخصی، یافتن منابعی برای یادگیری مهارت‌های جدید و کسب دانش را در اولویت قرار می‌دهند. آن‌ها می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی خودشان بهترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانند انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

رفتار افراد درونگرا و برونگرا در سفر چگونه است

منبع
خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا