خودرو

بوگاتی برای خریداران هایپرکار جدیدش پمپ‌بنزین خانگی نصب می‌کند

مدیرعامل بوگاتی در گفت‌وگو با رسانه‌ها به احتمال نصب پمپ‌بنزین در خانه خریداران هایپرکار بعدی این خودروساز اشاره کرده است.

صبح بخیر _ مدیرعامل بوگاتی در گفت‌وگو با رسانه‌ها به احتمال نصب پمپ‌بنزین در خانه خریداران هایپرکار بعدی این خودروساز اشاره کرده است.

زمانی که مشتریان شرکت شما چندین میلیون دلار صرف خرید خودروهایتان می‌کنند پس از نظر ارائه آپشن های مختلف به آن‌ها هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. میت ریمک مدیرعامل کمپانی بوگاتی ریمک ایده جالبی برای ارائه یک پمپ‌بنزین به همراه خودروی جدید بوگاتی مطرح کرده است. این مدیر ارشد می‌گوید نصب پمپ‌بنزین در خانه خریداران باعث خواهد شد آن‌ها راحت‌تر بتوانند سوخت‌گیری نمایند. این کارآفرین ۳۶ ساله اهل کرواسی معتقد است خودروهای درون‌سوز هنوز آینده طول و درازی دارند. البته این پمپ‌بنزین‌ها می‌توانند بجای سوخت‌های فسیلی از سوخت‌های مصنوعی استفاده کنند. ریمک که در همایش آینده خودروی فاینشنال تایمز در لندن سخن می‌گفت اظهار داشت:

شما حتی می‌توانید پمپ‌بنزین‌های زیبای بوگاتی را در منازل خریداران نصب کرده و از سوخت‌های مصنوعی استفاده کنید.

اشاره مدیرعامل بوگاتی ریمک به سوخت‌های مصنوعی جای تعجبی ندارد. پورشه که ۴۵ درصد سهام این خودروساز را در اختیار دارد کارخانه تولید سوخت‌های مصنوعی در شیلی را از سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرده است. این سوخت‌ها با استفاده از انرژی باد تولید می‌شوند و پیشرانه‌های درون‌سوز پورشه تقریباً بدون تولید دی‌اکسید کربن کار می‌کنند. هدف این کارخانه تولید سالانه حدود ۱۴.۵ میلیون گالن سوخت تا اواسط دهه جاری میلادی است و پورشه می‌خواهد این رقم را تا سال ۲۰۲۷ به ۱۴۵ میلیون گالن برساند. البته این رقم در مقایسه با سوخت مصرفی حدود ۱.۴ میلیارد خودروی موجود در دنیا قطره‌ای در برابر اقیانوس به نظر می‌رسد اما باید از یک نقطه کار را شروع کرد.

ریمک در سخنرانی خود اشاره‌ای به ارتباط با پورشه نکرده اما استفاده از سوخت‌های مصنوعی در محصولات بوگاتی کار سختی نخواهد بود چراکه تیراژ سالانه این خودروساز بسیار محدود است و خریداران نیز به ندرت خودروهای خود را می‌رانند. در خبری مرتبط باید دانست هایپرکار بعدی بوگاتی در آینده نزدیک معرفی خواهد شد و بنا به شنیده‌ها محصولی کاملاً جدید خواهد بود. ریمک می‌گوید هیچ قطعه‌ای از نورا یا شیرون در این محصول تازه‌نفس وجود دارد. مدیرعامل بوگاتی ریمک خاطرنشان می‌سازد طراحی تکاملی این خودرو با “برخی چیزهای دیوانه‌وار” در کابین ترکیب شده و کیفیت ساخت کابین نیز بالاتر رفته است.

اما مهم‌ترین خبر درباره هایپرکار جدید بوگاتی به پیشرانه ۱۶ سیلندر جدید این برند مربوط می‌شود. این نیروگاه تنفس طبیعی طراحی کاملاً جدیدی دارد و تا چند سال در محصولات بوگاتی بکار خواهد رفت. احتمالاً این پیشرانه تا بعد از سال ۲۰۳۵ و زمانی که اتحادیه اروپا قانون منع فروش خودروهای صفرکیلومتر با آلاینده‌ها را عملی کند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته با فشارهایی که آلمان وارد کرده خودروهایی با سوخت مصنوعی از شمول این قانون خارج خواهند شد. همین تبصره برندهای تولید محدود را تشویق می‌کند تا به سرمایه‌گذاری در پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه دهند. خود ریمک گفته که نورا برقی هرگز فروش برجسته‌ای نداشت زیرا مشتریان ثروتمند خودروهای درون‌سوز را ترجیح می‌دهند. استون مارتین اخیراً اعلام کرده یک پیشرانه ۱۲ سیلندر توئین توربوی جدید با ۸۲۴ اسب بخار قدرت را در ونکوئیش قرار می‌دهد و بنابراین به جرات می‌توان گفت نیروگاه‌های درون‌سوز پرحجم به این زودی‌ها راهی موزه نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:

ملاقات با کراس اوور جذاب «پژو»

منبع
پدال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا