آشپزی وخانه داریترفندستان

با چند ترفند ساده تلخی بادمجان را بگیرید

یکی از مواردی که درهنگام خوردن بادمجان گریبانگیر افراد را می گیرد تلخی بادمجان است.

صبح بخیر _ یکی از مواردی که درهنگام خوردن بادمجان گریبانگیر افراد را می گیرد تلخی بادمجان است.

تخلی بادمجان به دلیل وجود آلکالوئید هایی است که در داخل بادمجان وجود دارند روش های بسیار زیادی برای گرفتن تلخی بادمجان پیشنهاد می شود. در این مقاله نیز ما قصد داریم گرفتن تلخی بادمجان را بررسی کنیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

روش های بسیار زیادی در خصوص گرفتن تلخی بادمجان وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

نمک و آفتاب

روش اول گرفتن تلخی بادمجان با نمک و آفتاب است. در این حالت می توانید بادمجان ها را پوست کنده و سپس به دو قسمت تقسیمشان کنید. تخم های آن ها را در صورتی که تعدادشان زیاد هستند بیرون بریزیدو روی آن ها نمک پاشی کنید. سپس آن ها را روی یک سینی که دارای دستمال کاغذی است قرار دهید و بادمجان ها دقیقا باید روی سینی چیده شده و سپس در معرض آفتاب نیز قرار گیرند. پس از یکی الی دو ساعت نیز می توانید به طور کامل بادمجان ها را بشویید و کاملا آن ها را خشک نمایید. حالا باید بادمجان ها را به طور کامل سرخ کنید و دیگر مطمئن باشید که بادمجان ها تلخ نیستند.

آبلیمو

یکی دیگر از روش هایی که برای گرفتن تلخی بادمجان مفید است روش آبلیمو است. شما می توانید یک کاسه بزرگ را پر از آب کنید و بعد بادمجان هایی که پوست کندید را داخل آن ها بیندازید و سه قاشق آبلیمو نیز به آن ها اضافه کنید. به مدت ده دقیقه تا ۱۵ دقیقه بعد می توانید تمامی بادمجان ها را از آب بیرون بیاورید و آب های اضافی آن ها را از طریق فشار از بین ببرید و سپس در غذایی که می خواهید استفاده کنید بادمجان ها را به کار ببرید.

راه حل نمک برای از بین بردن تلخی بادمجان

در این حالت می توانید بادمجان ها را به طور کامل پوست بکنید و آن ها را به صورت کاملا درسته برش دهید و به مقداری نمک نیز آن ها را آغشته کنید. به مدت زمان نیم ساعت نیز می گذارید تا بمانند و سپس آنها را می توانید آب بکشید تا تلخی های بادمجان در این حالت به طور کامل از بین برود.

گرفتن تخم بادمجان برای از بین بردن تلخی

شما می توانید تخم های بادمجان را بگیرید در صورتی که بادمجان تخم های تیره و بزرگ داشته باشد می توانید این کار را انجام دهید و بعد در پخت غذا از بادمجان استفاده کنید.

قرار دادن بادمجان در فریزر

گذاشتن بادمجان در فریزر نیز می تواند باعث شود تا تلخی بادمجان به طور کامل از بین برود. شما در این حالت می توانید بادمجان ها را به طور کامل پوست بکنید و در حدود ۵ ساعت آن ها را داخل فریز بگذارید تا یخ بزنند سپس از فریز در آورده و بعد از آب شدن یخ می توانید از آن ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

۷ نکته طلایی برای خوشمزه‌تر شدن طعم چای

منبع
آشپزی آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا