آشپزی وخانه داری

با سوپ تره فرنگی یه طعم منحصربه فرد رو تجربه کنید

صبح بخیر  _ تره فرنگی توی سوپ؟! مگه داریم؟!»

تره فرنگی همیشه مورد کم مهری قرار گرفته است! باهمه فوایدی که دارد، عطر و بوی خوبش و طعم دلپذیرش هنوز آن طور که باید و شاید موردتوجه قرار نگرفته است!

سوپ تره فرنگی یکی از محبوب‌ترین پیش غذاها در دنیاست. به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که می‌توان گفت به هر کدام از سبک‌ها خوشمزگی خودش را دارد!

یکی از ساده‌ترین در عین حال خوشمزه‌ترین سوپ‌ها را در پیش رو داریم مخصوصا توی هوای سرد این روزها به عنوان یک عصرانه یا حتی یک وعده‌ی غذایی یا پیش غذا نقش خود را بسیار خوب بازی می‌کند!

مواد لازم:

تره فرنگی

۲ پیمانه

سیب‌ زمینی

۳ عدد

هویج

۱ عدد بزرگ

پیاز

۱ عدد متوسط

کره

۲۵ گرم

آرد سفید

۲ قاشق غذاخوری

شیر

۱ پیمانه

آب مرغ

۴ پیمانه

خامه صبحانه

۲ قاشق غذاخوری

آویشن، نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

طرز تهیه:

شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشد که کدام قسمت تره فرنگی قابل استفاده است؟ در اینکه تمام زوایای تره فرنگی قابل خوردن است شکی نیست ولی برای سوپ بهتر است از قسمت سفید و سبز کمرنگ آن استفاده کنید. برای این منظور اول تره فرنگی را خوب بشویید تا اثری از گل و گرد و خاک در آن نباشد و بعد آن را به صورت حلقه‌ای و باریک خرد کنید. اگر تمایل دارید کمتر در سوپ نمایان بشود هم می‌توانید آن را ریزتر خرد کنید.

سیب زمینی‌ها را هم به صورت نگینی ریز برش بزنید و کنار بگذارید.

پیاز هم باید نگینی ریز خرد بشود. هویج را هم بشویید و پوست بگیرید و به شکل پیازها ریز و مکعبی خرد کنید.

تقریبا مرحله اول سوپ شما آماده است و مواد آن را تهیه کرده‌اید.

در یک قابلمه پیاز را تفت بدهید تا کمی آب آن کشیده بشود و سبک‌تر شده و به آن کره را اضافه کنید. عطر کره نقش خیلی مهمی در این سوپ بازی می‌کند!

پیازها که کمی تغییر رنگ داده و سبک شدند نوبت به تره فرنگی می‌رسد. آنها را هم در قابلمه ریخته و تفت بدهید. در حد سبک شدن آن هم کفایت می‌کند. عطر تره فرنگی الان برخاسته و مطمئنا شما از آن مشغول لذت بردن هستید! به به! سیب زمینی‌های نگینی شده را هم همراه پیاز و تره فرنگی تفت بدهید. اگر سیب زمینی را بدون سرخ کردن رها کنید ممکن است در سوپ له بشود، پس این مرحله فقط برای حفظ شکل سیب زمینی است. هویج را هم اضافه کرده و بعد از مدت کوتاهی که تفت خورد آب مرغ را به مواد سوپ اضافه کنید و همه را با هم خوب مخلوط کنید.

در ابتدا حرارت گاز را زیاد کنید تا سوپ به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید. در یک تابه کوچک دو قاشق آرد را تفت بدهید تا از خامی دربیاید کمی از آب سوپ به آن اضافه کرده و آرد غلیظ شده را به قابلمه سوپ اضافه کنید.

در این قسمت باید شیر را به صحنه بیاورید! شیر را که اضافه کردید دیگر نمی‌شود در قابلمه را بگذارید چون ممکن است سر برود و نصف سوپ شما هدر رفته و گاز شما صحنه‌ی نازیبایی را تجربه کند! پس در قابلمه را نصفه بگذارید!

شیر که به جوش آمد نوبت به خامه می‌رسد. خامه عطر و طعم فوق العاده‌ای به این سوپ می‌دهد. کمی از سوپ را با خامه مخلوط کنید و بعد آن را به داخل قابلمه بریزید. حسابی هم بزنید که خامه گلوله گلوله نشود!

بعد از اضافه کردن خامه دیگر لازم نیست سوپ روی حرارت بماند. نمک و فلفل سیاه را داخل سوپ ریخته و هم بزنید و آن را در ظرف سرو بریزید و با جعفری تازه آن را تزیین کنید.

به عنوان چاشنی هم می‌توانید از کمی آب لیموی تازه استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

دیزاین بشقاب به سبک رستورانی+فیلم

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا