ترفندستان

با این ۳ ترفند ساده عمر یخچال را ۱۰ برابر کنید

یخچال، یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که نقش موثر و پررنگی در زندگی روزمره ما دارد. با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید عمر مفید یخچال خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

صبح بخیر _ نگهداری صحیح از یخچال می‌تواند عمر مفید یخچال را افزایش دهد، در ادامه به سه نکته طلایی اشاره خواهیم کرد که عمر یخچال را ۱۰ برابر می‌کند.

۱- استفاده از وازلین برای نوار دور یخچال

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش عمر یخچال، خشک شدن و ترک خوردن نوار دور درب یخچال است. این نوار نقش بسیار مهمی در ایجاد یک عایق کامل و جلوگیری از هدر رفتن سرما دارد.

 

برای افزایش طول عمر این نوار و جلوگیری از نفوذ هوا به داخل یخچال، بهتر است هر ۶ ماه یکبار، نوار دور درب یخچال را به طور کامل با وازلین چرب کنید. وازلین علاوه بر ایجاد یک لایه محافظ به نرم شدن نوار و افزایش انعطاف‌پذیری آن نیز کمک می‌کند.

۲- تنظیم دمای یخچال

 

تنظیم دمای صحیح یخچال و فریزر یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش طول عمر این دستگاه است. دمای ایده‌آل برای قسمت یخچال حدود ۳ درجه سانتی‌گراد و برای قسمت فریزر حدود -۱۹ درجه سانتی‌گراد است.

 

تنظیم دمای مناسب نه تنها باعث می‌شود مواد غذایی شما به مدت طولانی‌تری تازه بمانند، بلکه از فشار بیش از حد به کمپرسور یخچال جلوگیری می‌کند و در نتیجه عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.

 

۳- تمیز کردن قسمت کندانسور

 

کندانسور، بخشی از یخچال بوده که وظیفه دفع گرمای تولید شده توسط کمپرسور را بر عهده دارد. با گذشت زمان، گرد و غبار و آلودگی روی کندانسور جمع می‌شود و باعث کاهش کارایی آن می‌شود.

برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است هر ۶ ماه یکبار، کندانسور یخچال را با جاروبرقی به طور کامل تمیز کنید. تمیز کردن کندانسور باعث می‌شود یخچال بهتر خنک شود و در نتیجه مصرف انرژی آن نیز کاهش یابد.

 

در این بخش به معرفی ۳ روش ساده برای افزایش عمر یخچال پرداختیم. با رعایت این نکات ساده و عین حال مهم، می‌توانید طول عمر یخچال خود را ۱۰ برابر کنید و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن را کاهش دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا