روانشناسی

ایجاد ذهنیت مثبت با ۷ تا راهکار واقعا موثر

در حال یکه مفهوم مثبت اندیشی اغلب کلیشه ای در نظر گرفته می شود، توسط مطالعات علمی که مزایای ذهنی و جسمی آن را نشان می دهد، پشتیبانی شده است.

صبح بخیر _  در حال یکه مفهوم مثبت اندیشی اغلب کلیشه ای در نظر گرفته می شود، توسط مطالعات علمی که مزایای ذهنی و جسمی آن را نشان می دهد، پشتیبانی شده است. مثبت اندیشی می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس، بهبود خلق و خو و کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، افسردگی و اختلالات مرتبط با استرس شود. پرورش یک ذهنیت مثبت مستلزم اعمال ملموس است. در اینجا ۷ نکته کاربردی برای دستیابی به رویکرد مثبت اندیشی آورده شده است.

موارد زیر کمک تان می کنند که ذهنیت مثبتی در خوتن ایجد کنید و زندگی را با آرامش بیشتری بگذرانید:

جملات تاکیدی مثبت

روز خود را با یک عبارت تاکیدی مثبت شروع کنید. این تمرین انرژی مثبتی برای بقیه روز شما ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر روزتان را دیر شروع کنید و دچار وحشت شوید، ممکن است این احساس منفی را در طول روز به همراه داشته باشید. در عوض، به محض بیدار شدن از جملاتی مانند «امروز روز خوبی خواهد بود» یا «امروز عالی خواهم بود» استفاده کنید.

قدردانی

روی چیزهای خوب تمرکز کنید، هر چقدر هم که کوچک باشند. مواجهه با موانع در طول روز اجتناب ناپذیر است. هنگامی که با چالش هایی روبرو می شوید، توجه خود را به مزایایی که ممکن است به همراه داشته باشند، معطوف کنید، حتی اگر جزئی به نظر برسند. به عنوان مثال، زمانی که در ترافیک گیر کرده اید، قدردان زمان اضافی برای گوش دادن به پادکست مورد علاقه تان باشید. اگر مواد مورد نیازتان برا یتهیه غذا تمام شد، آن را فرصتی برای امتحان یک دستور غذای جدید در نظر بگیرید.

لحظه های شادی و شوخی

به خودتان اجازه دهید که طنز را حتی در تاریک ترین یا سخت ترین موقعیت ها تجربه کنید. به خود یادآوری کنید که این وضعیت احتمالاً بعداً داستان خوبی را ایجاد می کند و سعی کنید در مورد آن شوخی کنید.

از شکست ها درس بگیرید

تبدیل شکست ها به درس به این معناست که به جای تمرکز بر خود شکست، از اشتباهات خود درس بگیرید. وقتی موفق نمی شوید، به این فکر کنید که دفعه بعد چه کاری را بهتر می توانید انجام دهید. برای مثال، اگر در مدیریت یک پروژه شکست خوردید، قانون جدیدی برای مدیریت کارآمدتر پروژه‌های آینده ایجاد کنید.

خودگویی مثبت را تمرین کنید

خودگویی منفی را به خودگویی مثبت تبدیل کنید. خودگویی منفی می تواند به راحتی درونی شود و بر ادراک شما از خود تأثیر بگذارد. افکاری مانند “من در این کار خیلی بد هستم” را با “وقتی تمرین بیشتری انجام بدم، خیلی بهتر خواهم شد” جایگزین کنید. به جای «نباید تلاش می‌کردم»، به خود بگویید: «آنطور که برنامه‌ریزی شده بود انجام نشد – دفعه بعد حتما میشه!» بد نیست درمان خودگویی را تمرین کنید.

در لحظه حضور داشته باشید

روی لحظه حال تمرکز کنید. اغلب، منفی بافی ناشی از رویدادهای گذشته یا اضطراب در مورد آینده است. با تمرکز صرف بر لحظه حال، می توانید این منابع استرس را کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر توسط رئیس خود مورد سرزنش قرار می گیرید، نظرات گذشته یا نظرات احتمالی آینده را نادیده بگیرید و بر آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد تمرکز کنید.

اطراف خود را با آدم های مثبت احاطه کنید

دوستان، مربیان و همکاران مثبتی پیدا کنید. وقتی اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید، دیدگاه های مثبت، داستان های مثبت و حرفهای مثبت را خواهید شنید. اتخاذ این نکات می تواند به تقریباً هر کسی کمک کند تا ذهنیت مثبت تری ایجاد کند. فواید مثبت اندیشی بی نهایت زیاد است. هرچه بیشتر آن را تمرین کنید، بیشتر از آن سود خواهید برد.

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا