آبان تتر
آشپزی وخانه داریویژه ها

اگر نور خانه تان کم است این گیاهان عاشق سایه هستند

چند نوع از گیاهانی که نور کم میخواهند رو بهتون معرفی کردیم که مناسب خونه هایی هستن که نورگیری کم و ضعیفی دارن.

صبح بخیر _ نگهداری از گل و گیاه در هر خونه ای میتونه رنگ و جلای خاصی به محط ببخشه که شاید هیچ اکسسوری و آیتمی توی خونه نتونه این کار رو انجام بده ولی گل و گیاه ها با رنگ و جلوه ی خاصی که دارن میتونن به طور کلی روحیه ی هر کسی رو از این رو به اون رو کنن ولی خب در این بین یه مشکلی که وجود داره این هست که خیلیامون این روزا توی آپارتمان زندگی میکنیم و در برخی از اوقات هم خونمون اونقدرا که باید و شاید نورگیر نیست و خب این موضوع رو هم که هر گیاهی برای رشد نیاز به دریافت نور داره رو هممون میدونیم ولی برای این موضوع گیاهانی که نور کم میخواهند وجود دارن.

بنابراین دیگه نباید کم بودن نور خونتون برای پرورش گل و گیاه توی خونتون مانع ایجاد کنه چرا که طبیعت به فکر خیلی از ماها بوده و به خاطره همین توی دلش یه سری از گیاهانی که نور کم میخواهند رو پرورش داده و این زیبارویان رو در مقابل رسیدن نور کم به قدری مقاوم کرده که در این صورت هم به زیبایی هر چه تمام تر رشد میکنن و میتونن دلیلی باشن بر جاری شدن برکت توی خونه ی شما. با این حساب ما هم در طول این مقاله قصد داریم که به معرفی تعدادی از گیاهانی که نور کم میخواهند بپردازیم که میتونید از بین اون ها یه انتخاب مناسب برای نگهداری در آپارتمان داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

نور+49

دراسنا از گیاهانی که نور کم میخواهند

دراسنا رو میشه از جمله گیاهایی دونست که با قرارگیری توی فضای آپارتمانی در صورت رسیدن نور کم هم از خودش بسیار سازگاری نشون میده و شما میتونید شاهد رشد روزافزون برگ های زیبا و چرم مانند این گیاه باشید. دقت کنید که در خصوص نگهداری و رسیدگی به این گیاه باید در زمان مناسب اون رو هرس کنید و به صورت منظم به آبیاری اون رسیدگی کنید چرا که این دو نکته از عوامل سلامت موندن اون هستن. اما خب با توجه به این موضوع که این گیاه به نور کم عادت داره و نباید اون رو در معرض نور مستقیم قرار بدید.

دراسنو

گیاه سرخس پر سیاوشان از گیاهانی که نور کم میخواهند

پر سیاوشان یه نوع سرخس هست که بسیار به سایه علاقمند هست و دوست نداره که در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیره. انتهای برگ های تیره ی این گیاه شبیه به موهای انسان هست که زیبایی بینظیری به اون بخشیده. دقت کنید که شما باید به طور منظم این گیاه رو آبیاری کنید ولی به هیچ وجه توی آبیاری اون نباید زیاده روی کنید و باز هم تاکید میکنیم که در معرض نور مستقیم نباشه.

سرخس+نور

نخل شامادورا از گیاهانی که نور کم میخواهند

این نخل زیبا رو میشه از جمله محبوب ترین و پر طرفدارترین گیاهای آپارتمانی دونست که این موضوع به علت سازگاری بی نهایت عالیه اون در مقابل شرایط مختلفه که یکی از این شرایط هم کم نوری هست و این گیاه به قدری در مقابل این موضوع از خودش مقاومت نشون میده که به راحتی هر چه تمام تر توی یه گوشه ی تاریک که خیلی نور کمی داره هم حتی میتونه به رشد خودش ادامه بده. در خصوص رسیدگی و مراقبت از این گیاه باید بگیم که شامادورا به مراقبت خیلی کمی احتیاج داره و تنها کافیه که در مواقعی که خاکش خشک شده بهش آب بدید پس دوستیه خاله خرسه ممنوع و از آبیاری غیر از این زمان پرهیز کنید.

نخل+شاد+نور

نخل مرداب از گیاهانی که نور کم میخواهند

نخل مرداب در اصل یه گیاه زینتی هست که در دسته ی همیشه سبزها هم قرار داره و میتونید اون رو داخل خونه نگهداری کنید و در صورتی که بیرون از خونه کاشتیدش باید به این نکته دقت کنید که محلش سایه باشه. خیلی از افراد در خصوص نگهداری از این گیاه دوست داشتنی اینطور اظهار کردن که شرایط مراقبت از اون بسیار راحته و اصلا دردسر خاصی نداره که برای این روزهایی که مشغله ها زیاد شده بسیار عالیه. در خصوص آبیاری باید بگیم که بستر این گیاه باید مدام مرطوب باشه و شما میتونید برای این منظور اون رو روی یه زیرگلدونی که پر از آبه قرار بدید.

مرداب+نور

گیاه زاموفیلیا از گیاهانی که نور کم میخواهند

زاموفیلیا رو هر کسی که تا به الان ازش نگهداری کرده به عنوان مقاوم ترین گیاه آپارتمانی که تا به حال داشته یاد کرده که قادر به دووم آوردن در مقابل کمترین میزان نور هست و همچنین شرایط نگهداری خیلی راحتی داره در کل این گیاه حتی به آبیاری آنچنانی هم نیازی نداره و یه ظاهر متفاوت و زیبا به خونه ی شما میبخشه و در صورتی هم که بخواهید این گیاه رو بیش از حد آبیاری کنید احتمالا اون رو به سمت نابودی پیش ببرید.

زامونور

بیشتر بخوانید:

معرفی گیاهان زود رشد با سرعت نور

منبع
شایانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا