روانشناسی

اگر این نشانه‌های رفتاری را در کسی دیدید، با آدمی بسیار باهوش طرف هستید

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که با زبان بدن آدم ها می‌توان میزان هوش شان را تخمین زد؟

صبح بخیر _ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که با زبان بدن آدم ها می‌توان میزان هوش شان را تخمین زد؟ یا خودتان از زبان بدن برای نشان دادن هوش زیاد استفاده کرده‌اید؟ واقعیت این است که زبان بدن ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد حتی بیشتر از آنچه به زبان می‌آورید. زبان بدن از میزان هوش‌تان گرفته تا خصوصیات اخلاقی شما را لو می‌دهد.

نشانه های زبان بدن و میزان هوش

به گفته کارشناسان علائم خاصی از زبان بدن وجود دارد که نشان دهنده هوش بالا هستند. البته این نشانه های زبان بدن خیلی شناخته شده نیستند. با این حال نگران نباشید زیرا ما آنها را با شما در میان می‌گذاریم. موارد زیر برخی از مهم ترین نشانه های رفتاری هوش بالا هستند. مروری بر آنها داشته باشید و برای‌مان بنویسید که یک آدم باهوش به نظر می‌رسید یا کم هوش؟

زبان بدن باز دارند
افرادی که از هوش بالایی برخوردار هستند اغلب از زبان بدن باز استفاده می‌کنند. اما زبان بدن باز یعنی چه؟ خوب، زبان بدن باز زمانی است که فردی بدن خود را به گونه ای قرار می‌دهد که برای اطرافیانش باز و دعوت کننده باشد. این حالت می‌تواند شامل کارهایی مانند دست به سینه نشدن، حفظ تماس چشمی و تکان دادن سر در حین گوش دادن باشد.

در واقع، افراد باهوش اغلب با کیستی خود راحت هستند و از نشان دادن آن هراسی ندارند. آنها علاقه مند به یادگیری از دیگران هستند، به همین دلیل است که زبان بدن خود را باز نگه می‌دارند و نشان می‌دهند که پذیرای ایده ها‌ و دیدگاه ها‌ی جدید هستند.

رفتار دیگران را بازتاب می‌دهند

اگر متوجه شدید که شخصی به طرز ماهرانه ای زبان بدن شما را تقلید می‌کند، احتمالا هوش بالایی دارد. بازتاب دادن زمانی است که شخص به طور ناخودآگاه از حرکات، الگوی گفتاری یا نگرش دیگری تقلید می‌کند و در واقع راهی برای نشان دادن همدلی و درک است.

لبخند واقعی به لب دارند
آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که به نظر می‌رسد لبخندش به دل می‌نشیند؟ افراد باهوش اغلب این مهارت را دارند که لبخندهای واقعی تحویل مخاطب خود دهند. لبخند واقعی، لبخندی است که روی صورت و دور چشم را چروک می‌اندازد. بنابراین، اگر با کسی برخورد کردید که لبخندی دارد که به چشمانش می‌رسد، به احتمال زیاد آدمی باهوش است.

بیش از اندازه حرکت دست ندارد
در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند: افراد بسیار باهوش هنگام صحبت کردن، کمتر از حرکات دست استفاده می‌کنند.

در حالی که بسیاری از ما از دست‌های خود برای بیان خود استفاده می‌کنیم، افراد باهوش اغلب حرکات بدن خود را کنترل می‌کنند. منظور ما این نیست که آنها خشک یا بی دست و پا هستند. بلکه فقط در بیان فیزیکی خود کنترل بیشتری دارند.

دفعه بعد که با کسی هستید که راحت صحبت می‌کند اما حرکات دست کنترل شده ای دارد، توجه داشته باشید که ممکن است باهوش تر از آن چیزی باشد که نشان می‌دهد.

وضعیت بدنی خوبی دارند
چیزی به سادگی نحوه ایستادن یا نشستن آدم ها می‌تواند حقایق زیادی در مورد آنها به شما بگوید از جمله میزان هوش شان. افراد بسیار باهوش اغلب وضعیت بدنی خوبی دارند. چرا؟ خوب، نه فقط به این دلیل نیست که آنها می‌خواهند از کمردرد جلوگیری کنند یا با اعتماد به نفس به نظر برسند (اگرچه اینها هم دلایل خوبی هستند!). وضعیت بدنی خوب نشانه خودآگاهی و نظم است – دو ویژگی که اغلب در افراد باهوش دیده می‌شود.

حفظ وضعیت بدنی خوب فقط به معنای صاف ایستادن نیست بلکه احترام و عشق به خود و مراقبت از سلامت جسمی را نشان می‌دهد و حاکی از قدرت درونی یک فرد است.

توجه‌شان کاملا روی شماست

افراد دارای هوش بالا اغلب این توانایی را دارند که تمام توجه خود را به شخصی که با او در ارتباط هستند معطوف کنند. آنها به شما این احساس را می‌دهند که تنها آدم داخل اتاق هستید. بنابراین، اگر با کسی صحبت می‌کنید که باعث می‌شود احساس کنید به خوبی دیده و شنیده می‌شوید، به احتمال زیاد با فردی بسیار باهوش سروکار دارید.

با سکوت مشکلی ندارند
بیایید واقع بین باشیم. برای همه ما پیش آمده! آن سکوت‌های ناخوشایند در طول مکالمه که باعث می‌شود بخواهید فضا را ترک کنید. اما نکته اینجاست: افراد بسیار باهوش اغلب با این سکوت ها‌ راحت هستند. بله درست شنیدید آنها نیازی به پر کردن هر لحظه با کلمات یا خنده ها‌ی عصبی ندارند. آنها می‌دانند که سکوت می‌تواند ابزاری قدرتمند برای تأمل و درک باشد.

هنگام فکر کردن صورت خود را لمس می‌کنند
نکته جالبی در اینجا وجود دارد: آیا می‌دانستید لمس صورت در حین فکر کردن می‌تواند نشانه هوش بالا باشد؟ اگرچه لمس صورت اغلب نشانه ای از عصبی بودن در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند نشان دهنده تفکر عمیق و توانایی ها‌ی شناختی بالا هم باشد به این دلیل که پوست صورت ما پر از انتهای عصبی است و تحریک آنها می‌تواند به افزایش تمرکز ذهنی کمک کند.

وقتی می‌بینید که شخصی چانه اش را نوازش می‌کند، پیشانی اش را می‌مالد یا در حالی که عمیقاً در فکر است به گونه اش ضربه می‌زند، او را مضطرب ندانید. احتمالا در حال پردازش چیزی است و بسیار باهوش تر از آن چیزی است که تصورش را دارید.

از فضا عاقلانه استفاده می‌کنند

یکی از چیزهایی که در مورد افراد بسیار باهوش متوجه شده ام این است که معمولا از فضای فیزیکی خود عاقلانه استفاده می‌کنند. خواه یک میز کار سازماندهی شده باشد و خواه یک اتاق نشیمن منظم، نحوه سکونت و استفاده درست آدم‌ها از فضا اغلب منعکس کننده ذهن تیزبین آنها است.

تماس چشمی را حفظ می‌کنند
در عصر دیجیتال ما، جایی که پشت صفحه نمایش پنهان شدن آسان است، حفظ تماس چشمی مستقیم به یک مهارت نادر و تقریباً قدیمی تبدیل شده است. اما حقیقت اینجاست: افراد باهوش معمولاً در آن مهارت دارند.

آنها از نگاه کردن در چشم آدم ها نمی‌ترسند زیرا به افکار و ایده ها‌ی خود اطمینان دارند. آدم های باهوش ارزش ارتباط واقعی انسانی را می‌دانند و از ایجاد آن هراسی ندارند. نگاه کردن به چشم مخاطب نشان دهنده احترام، درک و حضور ذهن است و همه اینها نشانه ها‌یی از ذهن تیزبین!

بیشتر بخوانید:

۱۰ نشانه که قدرت ذهنی بالایی دارید

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا