دانستنی هاویژه ها

اشتباهاتی که خانه را در تابستان گرم می‌کند

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از خانه‌ها در طول تابستان بیش از حد گرم می‌شوند و بحران بهداشتی فوری برای ساکنان ایجاد می‌کنند.

صبح بخیر _ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از خانه‌ها در طول تابستان بیش از حد گرم می‌شوند و بحران بهداشتی فوری برای ساکنان ایجاد می‌کنند. هم‎اکنون افزایش گرما عواقب شدیدی به همراه دارد، به‌طوری‌که تخمین زده شده ۲۹۸۵ مرگ ناشی از گرما در سال ۲۰۲۲ ثبت شده که بالاترین رقم در هر سال مشخص بوده است.  با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه اشتباهات رایجی که مردم هنگام تلاش برای خنک کردن خانه‌هایشان مرتکب می‌شوند و در عوض آنچه باید انجام دهند، بیان شده است.

۱ نادیده گرفتن تهویه طبیعی| ممکن است فکر کنید منطقی است که پنجره‌ها و درهای خانه خود را همیشه بسته نگه دارید تا از ورود هوای گرم به آن جلوگیری کنید، اما این راهکار در واقع می‌تواند گرمای بیش از حد در خانه شما ایجاد کند.

راه‌حل| در طول ماه‌های تابستان کمی زودتر از خواب بیدار شوید؛ صبح‌ها و شب‌های خنک‌ با باز کردن پنجره‌ها و درها به گردش هوای تازه و خنک شدن محیط زندگی خود کمک کنید. اگر پنجره‌ها در دو طرف مقابل باز شوند، می‌توانند نسیمی ایجاد کنند که به‌طور طبیعی خانه شما را خنک می‌کند. مهم است که به خاطر داشته باشید برای حفظ هوای خنک در داخل و خارج شدن گرما، پنجره‌ها و پرده‌های خود را در گرم ترین زمان روز ببندید.

۲ استفاده ناکارآمد از پنکه| استفاده از پنکه یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که مردم سعی می‌کنند در تابستان با آن محیط خود را خنک نگه دارند و می‌تواند روش بسیار موثری باشد، اما مردم اغلب از آن به اشتباه استفاده می‌کنند یا آن را در اتاق‌های خالی رها می‌کنند.

راه‌حل| تهویه‌ها فقط افراد و نه اتاق‌ها را خنک می‌کنند به این دلیل که آن ها فقط هوا را در اتاق به گردش درمی‌آورند و نسیم دلپذیری تولید می‌کنند. بنابراین، باید مطمئن شوید که پنکه‌ها فقط زمانی روشن شوند که در اتاق هستید تا نسیم را احساس کنید.

۳ آشپزی| استفاده از اجاق‌ها و سایر وسایل مولد گرما در گرم ترین بخش روز می‌تواند دمای داخل خانه را افزایش دهد و آشپزخانه شما را در طول موج گرمای تابستان تقریبا غیرقابل تحمل کند.

 

راه‌حل| تنها کاری که برای جلوگیری از این مشکل باید انجام دهید این است که غذا را صبح زود یا اواخر عصر که دمای هوا بسیار سردتر است بپزید.  همچنین به حداقل رساندن استفاده از سایر وسایل مولد گرما، مانند ماشین ظرفشویی و خشک‌کن، در گرم ترین زمان روز می‌تواند بسیار مفید باشد.

منبع
خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا