گوناگون

زیباترین جنگل های ایران

زیباترین جنگل‌های ایران در ناحیه کوه‌های البرز و زاگرس متمرکز شده‌اند.

زیباترین جنگل‌های ایران در ناحیه کوه‌های البرز و زاگرس متمرکز شده‌اند. بافت جنگلی این مناطق با داشتن محیط و مناظر بکر و خوش و آب‌وهوا، مقصدی پرطرفدار برای سفرهای داخلی به شمار می‌رود. جنگل‌های شمالی کشور نیز مملو از زیبایی و امکانات تفریحی و رفاهی هستند که توسط بوم‌گردی آن ارائه می‌شود.

بوم گردی رشت به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای شمالی به دوست داران طبیعت، امکانات رفاهی مانند ویلا ارائه می‌دهد. برای اقامت در زیباترین ناحیه شمالی کشور، اجاره ویلا رشت می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در ادامه برخی از زیباترین جنگل‌های ایران را به شما معرفی می‌کنیم و انتخاب دیدنی‌ترین آن‌ها را به شما می‌سپاریم.

پارک جنگلی سراوان

سراوان پارک جنگلی محبوب در شمال کشور است که مناظر سرسبز و دل‌فریب آن با تنوع بالای گونه‌های جانوری و گیاهی می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای عمرتان را بسازد. پارک جنگلی سراوان در ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. بازدید از این پارک جنگلی به دلیل نزدیکی به رشت و مسیرهای دسترسی، آسان است. این پارک در فاصله ۱۷ کیلومتری مرکز رشت قرار دارد. پس می‌توانید با اجاره ویلا در شهر رشت، دسترسی خوبی به این جنگل زیبا و سرسبز داشته باشید.

جنگل قدیمی و با شکوه سراوان علاوه بر مناظر سرسبز و زیبا، جاذبه دیگری نیز دارد که دلیل محبوبیت بالای این جنگل است. دریاچه سراوان تا چشم کار می‌کند، سبز است. دلیل آن آفات درختان است که با خزه‌های مرطوب، سطح دریاچه را می‌پوشانند و در نهایت فضایی رویایی را برای قایق‌سواری در بین انبوه درختان می‌سازند. در طول گشت‌وگذار با قایق، حتما با دوربین خود مناظر اطرافتان را ثبت کنید تا تصاویری زیبا برایتان به یادگار بماند.

در بخش شرقی این پارک جنگلی، دو رودخانه به نام سیاه‌رود و سفیدرود نیز به چشم می‌خورند که در کنار ترکیب صدای جوش‌وخروش آن‌ها با صدای پرندگان و فضای سبز جنگل بسیار گوش‌نواز هستند. یکی از خوبی‌های جنگل سراوان این است که برای هر سلیقه‌ای جذاب است و امکانات تفریحی مناسبی دارد. در کنار بازدید از این پارک جنگلی می‌توانید از امکانات تفریحی دریاچه مانند قایق‌سواری، موتور چهارچرخ و پینت بال و غیره بهره‌مند شوید. برای دیدن شهر زیبای رشت و این جنگل زیبا می‌توانید ویلا شمال و ویلاهای لوکس رشت را برای اقامت خود انتخاب کنید.

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم یکی دیگر از جاذبه‌های وسوسه‌انگیز شمال ایران محسوب می‌شود که در ۲۰ کیلومتری تالش قرار گرفته و فاصله آن تا دریای خزر بسیار کم است. جاده‌های داخلی گیسوم از پرترددترین جاده‌های این منطقه هستند. در این جنگل انبوهی از درختان بلند در هر دو طرف مسیر روییده است که تونلی طبیعی و زیبا را خلق کرده که در هر فصلی از سال زیبایی خیره‌کننده خود را دارد. اگر سفر به گیسوم را برای طبیعت‌گردی انتخاب کردید، با پا گذاشتن به جنگل چند دقیقه‌ای چشمان خود را ببندید و به صدای روح‌نواز طبیعت گوش دهید. ترکیب دریا و جنگل گیسوم، این منطقه را به قطب گردشگری گیلان تبدیل کرده است.

با رفتن به جنگل گیسوم و اقامت در ویلا این منطقه، می‌توانید در دشت و ییلاق‌های خوش آب‌وهوای آن پیاده‌روی کنید و لذت ببرید. همچنین آبشارها و رودخانه‌های مسیر نیز زیبایی مناظر را چندین برابر می‌کنند. امکانات رفاهی و تفریحی گیسوم به عنوان یک مقصد گردشگری پرطرفدار شامل پلاژ، اسب‌سواری، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، مناطق کمپینگ و اقامتگاه‌هایی مانند کلبه جنگلی است. اجاره این کلبه جنگلی در بافت سرسبز مناطق شمال کشور می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز در طول سفر باشد.

جنگل‌های سیاهکل

جنگل‌های سیاهکل در ۸ کیلومتری دیلمان و در استان گیلان قرار دارد. این جنگل‌ها به طبیعت دست نخورده و مسیرهای مه‌آلود و مرموزش مشهور هستند. سیاهکل در گویش محلی به معنای روستا یا آبادی است که در کنار کوه یا صخره‌ای با شیب تند قرار دارد. همچنین برخی نیز معتقدند که در گذشته خاک آن منطقه سیاه‌رنگ بوده و به آن سیاه گل می‌گفتند و پس از تغییر در گویش محلی به سیاهکل تبدیل شده است.

جنگل‌های سیاهکل نیز مانند سایر جنگل‌های شمالی کشور، آبشارهای بسیاری را در خود جای داده است. آبشارهای جنگل سیاهکل بسیار پر آب هستند و در فصول گرم‌تر سال، طراوت و سرسبزی جنگل را بیشتر می‌کنند. آبشار لونک، آبشار بابا ولی چشمه‌های غازی گوابر و خورتاب و لاریخانی برخی از زیبایی‌های اطراف سیاهکل هستند که برای کمپینگ و چادر زدن فوق‌العاده‌اند.

یک بنای تاریخی از دوران صفویه در بالای یکی از تپه‌های این منطقه و در میان بافت جنگلی قرار دارد که به چایخانه تی تی یا کاروان‌سرای عمه تی تی مشهور است. برای رسیدن به این بنای تاریخی لازم است از مسیری در دل جنگل و از بین درختان انبوه گذر کنید.

کشور ما در ناحیه شمالی بافت جنگلی وسیعی دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. دشت‌های سرسبز و آبشارهایی که میان انبوه درختان وجود دارند، هر کسی را وسوسه می‌کند تا حداقل یک روز را با اجاره کلبه جنگلی در میان ییلاق‌های خوش آب‌وهوای جنگل‌های شمال سپری کند. در سفر و بازدید این جنگل‌ها، از مه صبحگاهی که جنگل را فرا می‌گیرد غافل نشوید که صحنه شگفت‌انگیزی را از دست خواهید داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا