ورزش

رکورد ۲۳ساله استقلال همچنان پابرجا ماند

با پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر، تغییرات زیادی در جدول مجموع همه ادوار لیگ ایجاد نشد.

صبح بخیر _ تغییراتی که پس از پایان لیگ بیست و سوم در بالای جدول کلی لیگ برتر ایجاد شد اصلا چشمگیر نبود. چون رقابت دو تیمی که در اغلب آیتم‌ها بهترین بودند یعنی استقلال و پرسپولیس در این فصل بسیار نزدیک بود. اما شاید مهم‌ترین تغییری که در این جدول ایجاد شد عبور ۳ تیم از عدد ۱۰۰۰ در تعداد گل‌های زده بود.

در بررسی این آمار نکته مهمی وجود دارد. از آنجا که فقط ۴ تیم در همه ادوار لیگ برتر حضور داشته‌اند فقط آمار کلی این ۴ تیم با هم مقایسه شده است. مثلا تراکتور در میان تیم‌های بالای جدولی ۴۸۵ گل خورده است که از همه تیم‌های بالای جدولی کمتر است. اما این تیم در ۷ دوره لیگ برتر غایب بوده است و بازی‌های کمتری انجام داده است. طبیعتا مقایسه ۴ تیمی که بیشترین بازی‌ها را انجام داده‌اند و بازی‌های‌شان با هم مساوی است عادلانه‌تر است. حالا با هم نگاهی به جدیدترین تغییرات در جدول کلی ادوار لیگ برتر می‌اندازیم.

بیشترین بازی: استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان تنها تیم‌هایی هستند که در هر ۲۳ دوره قبلی مسابقات حضور داشته‌اند و به لیگ دسته اول سقوط نکرده اند و بیشترین بازی را در همه ادوار لیگ انجام داده‌اند. این ۴ تیم هر کدام ۷۰۲ بازی را در مجموع ادوار لیگ پشت سر گذاشته‌اند. فولاد خوزستان که یک بار به دسته یک سقوط کرده هم ۶۶۸ بازی در لیگ ثبت کرده است.

بیشترین برد: تا قبل از لیگ بیست و سوم در این آیتم استقلال با ۳۳۸ برد بهترین تیم همه ادوار لیگ برتر بود. اگر ۱۹ برد این فصل را هم به آمار این تیم اضافه کنیم به عدد ۳۵۷ می‌رسیم. عددی که استقلال را باز هم در صدر قرار می‌دهد. پرسپولیس که با ۳۳۲ برد در رده دوم بود با ۲۰ برد این فصل به عدد ۳۵۲ رسید. در نتیجه فاصله بردهای دو تیم از ۶ به ۵ کاهش پیدا کرد. سپاهان هم با ۱۷ برد این فصلش به ۳۲۸ برد رسید و در رده سوم باقی ماند.

کمترین شکست: استقلال که در این آیتم هم با ۱۲۲ باخت بهترین عملکرد را داشت در این فصل فقط یک باخت را تجربه کرد و تعداد باخت‌هایش به ۱۲۳ رسید. تعداد باخت‌های پرسپولیس با دو شکستی که در این فصل تجربه کرد از ۱۳۲ به ۱۳۴ رسید. سپاهان هم در این فصل ۷ شکست داشت و تعداد باخت‌هایش به ۱۵۲ رسید.

بیشترین گل زده: استقلال تا پایان لیگ بیست و دوم ۹۹۵ گل زده بود و در لیگ بیست و سوم ۴۰ گل زد تا اولین تیمی باشد که از ۱۰۰۰ گل زده عبور می‌کند. استقلال با ۱۰۳۵ گل زده بهترین تیم همه ادوار لیگ در این آیتم است. سپاهان هم که تا پیش از این فصل ۹۷۱ گل زده بود با زدن ۵۳ گل تعداد گل‌هایش را به ۱۰۲۴ رساند. پرسپولیس با ۹۵۷ گل در رده سوم قرار داشت و این فصل موفق شد ۴۵ گل بزند. به این ترتیب پرسپولیس ۱۰۰۲ گله شد.

کمترین گل خورده: استقلال همچنان عنوان بهترین خط دفاع را در جدول مجموع ادوار لیگ برتر دارد. این تیم پیش از شروع این فصل ۵۸۷ گل خورده بود و با ۱۵ گلی که در این فصل دریافت کرد به عدد ۶۰۲ گل خورده رسید. پرسپولیس هم که ۵۹۹ بار دروازه‌اش باز شده بود با ۱۸ گلی که در این فصل خورد این عدد را به ۶۱۷ رساند. سپاهان با ۶۱۵ گل خورده سومین تیم برتر لیگ از نظر عملکرد دفاعی بود و در این فصل ۲۶ گل خورد. سپاهان حالا ۶۴۱ گل خورده در کارنامه دارد.

بهترین تفاضل گل: قطعا تیمی که بیشترین گل زده و کمترین گل خورده را به نام خودش ثبت کرده بهترین تفاضل گل را هم به نام خودش خواهد زد. یعنی استقلال با تفاضل ۴۳۳. تیم دوم پرسپولیس است که تفاضلش را به ۳۸۵ رسانده است و سپاهان با تفاضل ۳۸۳ سایه به سایه پرسپولیس حرکت می‌کند.

بیشترین امتیاز: تیمی که بیشترین برد را دارد بیشترین امتیاز را هم کسب کرده است. استقلال در پایان این فصل به امتیاز ۱۲۹۳ رسید و همچنان بیشترین امتیاز را دارد. پرسپولیس هم به امتیاز ۱۲۷۲ رسید و در رده دوم باقی ماند. سپاهان هم ۱۲۰۶ امتیاز دارد و همچنان در جایگاه سوم قرار گرفته است.

میانگین امتیاز: استقلال هنوز هم در این آیتم هم بهترین است. این تیم توانسته به صورت میانگین از هر بازی ۱.۸۴ بگیرد. پرسپولیس هم از هر بازی ۱.۸۱ امتیاز گرفته و دوم است. سپاهان هم با کسب میانگین ۱.۷۲ از هر بازی در رده سوم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده شماره پیراهن امباپه در رئال‌مادرید

منبع
فوتبالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا