دنیای مد

راهنمای خرید عینک آفتابی‌ که یک عمر همراه‌تان باشد

صبح بخیر _ اولین نکته مهمی که در انتخاب عینک آفتابی باید در نظر بگیرید، این است که محافظ خوبی در برابر اشعه ماوراءبنفش و نور خورشید باشد. شیشه‌عینک تیره باعث باز شدن مردمک می‌شود و اگر عینک شما استاندارد نباشد، ضرر آن از عینک نزدن بیشتر خواهد بود. پس این نکته را در نظر بگیرید که در درجه اول، عینک آفتابی باید از نظر محافظتی تاییدشدنی باشد. جنس قاب عینک هم برای دوام و طول عمر آن مهم است. اگر عینک اجزای فلزی یا تزیینات روی بدنه دارد، حتما از فروشنده بخواهید شرایط نگهداری آن از جمله نحوه تمیز کردنش را روشن و واضح به شما توضیح دهد.

چه سبک عینکی برای چه صورتی؟

وقتی زمان انتخاب عینک آفتابی فرا می‌رسد، اجازه دهید شکل و ساختار صورت شما مدل و فرم عینک آفتابی مطلوب‌تان را تعیین کند نه این که روی صورت مدل‌های تبلیغاتی چطور دیده می‌شود. برخی از سبک‌های مرسوم برای مردان و زنان عبارتند از:

هندسی| انتخاب عینک‌های آفتابی با اشکال خاص هندسی، نشان‌دهنده جسارت شما در سبک شخصی است. این سبک می‌تواند به‌ مرور زمان تبدیل به امضای مد شما شود، اما برای اغلب افراد انتخاب راحتی نیست. مثلا عینک‌های آفتابی مربعی در دهه پنجاه میلادی پرطرفدار بودند پس اگر حا‌ل وهوای سبک شخصی شما کمی قدیمی است، این مدل عینک‌ها را امتحان کنید.

عینک خلبانی| این مدل عینک که در ایران اغلب با نشان تجاری «ریبن» شناخته شده است، برای هر کسی که می‌خواهد انتخابی مد روز داشته باشد، مناسب است. اغلب خانه‌های مد و عینک‌سازی‌های مشهور همواره یک مدل از این نوع عینک را در مجموعه‌های جدید خود دارند.

چشم‌گربه‌ای| این مدل جذاب که در حال حاضر با نمونه‌های اغراق‌شده اولیه خود فاصله زیادی گرفته و فقط کمی از آن انحناهای خاص را در خود نگه داشته است، گزینه جالبی برای افرادی است که می‌خواهند کمی عنصر شیطنت به سبک خود اضافه کنند. از خصوصیت‌های جالب این مدل عینک‌ با قاب کائوچویی، تنوع رنگ آن است که آن را به گزینه‌ای عالی برای افرادی تبدیل می‌کند که سبک شلوغی دارند.

عینک کلاسیک مدل ابرویی | این مدل احتمالا محبوب‌ترین مدل عینک آفتابی است که هیچگاه از مد نمی‌افتد و در سراسر جهان برای همه موقعیت‌ها عالی است و به بسیاری از صورت‌ها، از گرد گرفته تا کشیده، می‌آید. این مدل، در میان مردانی که سبک‌ کاری آن‌ها رسمی و شامل کت‌وشلوار است، طرفداران زیادی دارد و به آن‌ها ظاهر جدی‌تری می‌دهد؛ ضمنا برای عینک طبی هم مناسب است.

بیشتر بخوانید:

عینک جالب مخصوص آرایش + فیلم

منبع
آخرین خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا