ترفندستان

ترفندهای تمیز کردن گل های مصنوعی

صبح بخیر _ گل آرایی مصنوعی این روزها به یکی از پرطرفدارترین روش ها در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. این گل ها مانند گیاهان طبیعی به رسیدگی و توجه نیاز ندارند و با صرف هزینه کم دکوراسیون زیبایی را در منزل، محل کار و دیگر مکان ها خلق می کنند. اما یکی از چالش های همیشگی نگهداری از گل های مصنوعی نشستن خاک و گرد و غبار بر روی گل ها و برگ های آنهاست که موجب از دست دادن جذابیت و زیبایی گل ها می شود. به کمک چند ترفند ساده می توانید هر گونه گرد و غبار و کثیفی را از روی گل های مصنوعی از بین برده و آنها را مثل روز اول برق بیندازید.

تمیز کردن گل مصنوعی ابریشمی

در ابتدا توصیه می کنیم که گل های مصنوعی از جنس پارچه های ابریشمی را هر هفته به کمک یک دستمال تمیز نم دار گردگیری کنید. گردگیری هفتگی از تجمع گرد و غبار بر روی گل ها جلوگیری کرده و دیگر نیازی به گردگیری عمیق آنها نخواهید داشت. اما در صورتی که برای مدتی تمیز کردن گل های ابریشمی را فراموش کردیم، چه کنیم؟

۱- اسپری پاک کننده ابریشم

می توانید با تهیه اسپری پاک کننده ابریشم از فروشگاه ها، اقدام به تمیز کردن گل های مصنوعی ابریشمی نمایید. کافی است فقط آن را بر روی گیاه اسپری کنید. نیازی به خشک کردن پاک کننده نیست. این اسپری ها می توانند تمام آلودگی ها و گرد و غبار موجود بر روی گل ها را از بین ببرند. اما متاسفانه قیمت بالایی دارند.

۲- نمک

چند قاشق نمک دانه درشت را درون یک کیسه پلاستیکی بریزید و گل ها را درون آن قرار دهید. اکنون درب کیسه را ببندید و آن را به آرامی تکان دهید. دانه های نمک به عنوان ساینده ملایم عمل می کنند و به آرامی گرد و غبار و کثیفی موجود بر روی گل ها را از بین می برند. می توانید از دو تا سه قاشق آرد ذرت نیز به جای نمک استفاده کنید.

۳- سرکه سفید و آب

یک بطری اسپری دار را با مقداری آب و سرکه سفید پر کنید و آن را به آرامی بر روی گل ها اسپری کنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

۴- مایع ظرفشویی و آب

یک ظرف را پر از آب کنید و چند قطره مایع ظرفشویی درون آن بریزید. سپس گل ها را وارد ظرف کرده و به آرامی بچرخانید. بلافاصله آنها را از آب خارج کرده و با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید. مراقبت باز شدن چسب گل ها و خراب شدن آنها باشید.

تمیز کردن گل مصنوعی پلاستیکی

برای تمیز نگه داشتن گل های پلاستیکی نیز توصیه می کنیم هر هفته به کمک یک دستمال تمیز نم دار گردگیری کنید. گردگیری هفتگی از تجمع گرد و غبار بر روی گل ها جلوگیری کرده و دیگر نیازی به گردگیری عمیق آنها نخواهید داشت. برای تمیز کردن عمیق گل های مصنوعی پلاستیکی می توانید به روش های زیر عمل کنید:

۱- آب لیمو

مقداری آب لیمو را درون یک بطری اسپری دار بریزید و آن را روی گل های پلاستیکی اسپری کنید. اسید سیتریک موجود در آبلیمو آلودگی های موجود بر روی گل ها را از بین می برد. برای از بین بردن لکه های سرسخت از یک پارچه تمیز یا دستکش ظرفشویی استفاده کنید. سپس گل ها را با آب سرد بشویید و روی حوله قرار دهید تا خشک شود.

۲- شیشه پاک کن

شیشه پاک کن های حاوی آمونیاک بهترین عملکرد را در از بین بردن آلودگی های گل های پلاستیکی ارائه می دهند. مقداری شیشه پاک کن را روی گل های پلاستیکی اسپری کنید و آنها را به مدت ۳۰ دقیقه در زیر نور خورشید قرار دهید. این کار به فعال شدن محلول پاک کننده و تمیز کردن گل ها کمک می کند.

80f0f059 292f 4483 98ed fe1a2c3fe1a1

تمیز کردن گل های فلزی

توصیه می کنیم گل های فلزی را نیز هر هفته گردگیری کنید تا نیازی به تمیز کردن عمیق آنها نداشته باشید. از آنجایی که فلز از ابریشم و پلاستیک بادوام تر است، می توانید سطح آن را به راحتی با استفاده از حوله یا پارچه میکروفایبر تمیز کنید. برای تمیز کردن عمیق گل های فلزی می توانید به روش های زیر عمل کنید:

846932f3 61f5 4d4b 903a f24fd5b59009

۱- سرکه سفید و آب

دو قسمت سرکه سفید را با یک قسمت آب ترکیب کنید و گل ها را به مدت دو ساعت درون آن قرار دهید. سپس آنها را با آب بشویید و به کمک حوله خشک کنید.

۲- اسپری ضد زنگ

اگر قسمتی از گل ها زنگ زده است، می توانید به کمک اسپری های ضد زنگ، آنها را از بین ببرید و مجدد با استفاده از اسپری رنگ، اقدام به رنگ کردن گل های مصنوعی نمایید. به هیچ عنوان از این اسپری ها در محیط بسته و فضای خانه استفاده نکنید. زیرا ممکن است بخارهای سمی آن به ریه های شما آسیب برساند.

52ee78e0 a8d1 426b 9c55 316b27d6b131

 

بیشتر بخوانید:

استفاده خلاقانه از لامپ‌های بی‌مصرف+ فیلم

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا