اخبار ویژهگوناگون

گرانترین نژادهای سگ در جهان که شاید باور نکنید

صبح بخیر _ صنعت پرورش سگ، شامل خورد و خوراک، بهداشت و درمان و اسباب‌بازی حیوانات خانگی، در طی چند قرن اخیر رشد کرده است. در این فهرست می‌خواهیم گران‌ترین نژاد سگ‌ها را با شما در میان بگذاریم.

سگ‌ها، لقب بهترین دوستان انسان‌ها را از آن خود کرده‌اند و واقعا از حوالی ۱۹۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰سال قبل که اهلی شدند، دوست انسان‌ها بوده‌اند. اهلی‌شدن وسیله‌ای برای بقای بود: سگ‌ها که در آن زمان به لحاظ ژنتیکی به گرگ‌ها نزدیک بودند، در دنبال کردن شکار از انسان‌ها بهتر عمل می‌کردند و انسان‌ها نیز در ایجاد آتش بهتر بودند.

انسان‌ها و سگ‌ها با هم شکار می‌کردند. سگ‌ها از گرمای آتشی که انسان‌ها درست می‌کردند لذت می‌بردند و در غذای پخته‌شده بهترین دوستان‌شان شریک می‌شدند. هزاران سال بیاییم جلوتر، سگ‌ها هنوز هم بخشی بزرگ از زندگی انسان‌ها در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند و بسته به اینکه از چه نژادی باشند، می‌تواند بسیار گرانقیمت باشند.

صنعت پرورش سگ، شامل خورد و خوراک، بهداشت و درمان و اسباب‌بازی حیوانات خانگی، نیز در طی چند قرن اخیر رشد کرده است. در این فهرست می‌خواهیم گران‌ترین نژاد سگ‌ها را با شما در میان بگذاریم:

۱.کوالیر کینگ چارلز اسپانیل

میانگین قیمت بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰دلار

خاستگاه: انگلستان

کوالیر کینگ چارلز اسپانیل در انگلستان به وجود آمد. این سگ، به گفته کلوپ کنل، سگی مینیاتوری است و بالغ آن خیلی بیشتر قیمت دارد. در زمان قرون وسطی این سگ دست‌آموز بود. سگی با گوش‌های نرم و افتاده که توجه خیلی زیادی از صاحبش نیاز دارد و رابطه دوستانه خوبی با او دارد.

۲. ولف‌داگ چک

میانگین قیمت: بین ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰دلار

خاستگاه: جمهوری چک/اسلواکی

سگ ولف‌داگ چک (Czechoslovakian Wolfdog) یا “سگ گرگ‌سان چک” نژادی است که از ترکیب سگ‌های خانگی با گرگ‌ها به وجود آمده است. این نژاد در اوایل دهه ۱۹۵۰ در جمهوری چکسلواکی (که اکنون به جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شده است) توسعه یافته است. هدف از ایجاد این نژاد ترکیب ویژگی‌های فیزیکی و رفتاری سگ‌ها و گرگ‌ها به منظور دستیابی به سگی با قدرت و توانایی‌های بالا بود.

ویژگی‌های این سگ شامل ظاهری شبیه به گرگ، ساختاری قوی و عضلانی و سطح بالای انرژی است. این نژاد به خاطر قدرت و استقامت بالا و همچنین هوش و وفاداری شناخته می‌شود. به دلیل شباهت ظاهری‌اش به گرگ، ممکن است نیاز به آموزش و اجتماعی‌سازی مناسبی داشته باشد تا رفتارهایش تحت کنترل قرار گیرد.

۳.سنت برنارد

میانگین قیمت: ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰دلار

خاستگاه:ایتالیا/آلپ سوییس

سگ سنت برنارد (St. Bernard) نژادی بزرگ است و به خاطر ویژگی‌های خاصش از جمله اندازه بزرگ، قدرت و مهربانی معروف است. این نژاد اصالتاً از کوه‌های آلپ سوئیس و ایتالیا می‌آید و به خاطر نقش خود در نجات جان‌ها در شرایط سخت برفی و کوهستانی شناخته شده است.

سنت برناردها به خاطر تاریخچه‌شان به عنوان سگ‌های نجات در کوه‌های آلپ، در فرهنگ‌های مختلف به عنوان نماد وفاداری و شجاعت شناخته می‌شوند.

۴.بدینگتون تریر

قیمت: ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰دلار

سگ بِدینگتون تریر (Bedlington Terrier) نژادی کوچک و با ظاهری منحصر به فرد است که به خاطر شباهت‌هایش به بره‌ها و شخصیت جذابش معروف است. این نژاد اصالتاً از انگلستان می‌آید و نام خود را از شهر بدینگتون در نورت‌همپتون‌شایر گرفته است.

۵.دابل دودل

قیمت: تا ۴۰۰۰دلار

سگ دابل دودل (Double Doodle) نژادی جدید و محبوب است که نتیجه ترکیب دو نژاد دودی (دودل) است. این نژاد معمولاً از ترکیب دو نژاد دودی زیر به وجود می‌آید:

لابرادور دودی (Labradoodle): ترکیبی از لابرادور رتریور و پودل.
کودل دودی (Goldendoodle): ترکیبی از گلدن رتریور و پودل.

۶.کاکاشین اوتچارکا

قیمت: بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰دلار

خاستگاه: گرجستان

سگ کاکاشین اوتچارکا (Caucasian Ovcharka)، که به نام‌های سگ کوهستان قفقاز یا سگ قفقازی نیز شناخته می‌شود، نژادی بزرگ و قدرتمند است که به طور سنتی برای نگهبانی از دام‌ها و املاک در مناطق کوهستانی قفقاز پرورش یافته است.

۷.بوفیه‌دس‌فلاندرز

قیمت: ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰دلار

خاستگاه: بلژیک

سگ بوفیه‌دس‌فلاندرز (Bouvier des Flandres) نژادی بزرگ و مقاوم است که اصالتاً از منطقه فلاندرز در بلژیک می‌آید. این سگ‌ها به خاطر توانایی‌های کار و شخصیت‌های قوی‌شان شناخته می‌شوند.

۸.نیوفاندلند

قیمت:بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰دلار

خاستگاه: کانادا

سگ نیوفاندلند (Newfoundland) نژادی بزرگ و قدرتمند است که به خاطر ویژگی‌های خاص خود، از جمله اندازه بزرگ، قدرت و مهربانی شناخته می‌شود. این نژاد اصالتاً از کانادا می‌آید و نام خود را از منطقه نیوفاندلند در کانادا گرفته است.

۹.گلدن رتریور

قیمت: ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰دلار

خاستگاه: اسکاتلند

گُلدِن رِتریوِر (Golden Retriever) یکی از محبوب‌ترین نژادهای سگ در جهان است که به دلیل شخصیت دوستانه، هوش بالا و وفاداری، در خانواده‌ها و به‌ویژه به عنوان سگ‌های همراه و کمک‌کار استفاده می‌شود.

۱۰.لوچن

قیمت: بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰دلار

خاستگاه: آلمان/فرانسه

سگ Löwchen که به نام “شیر کوچک” نیز شناخته می‌شود، یک نژاد کوچک و نادر است که در اصل از اروپا، به ویژه فرانسه و آلمان می‌آید. این سگ‌ها به دلیل ظاهر خاص خود، که معمولاً مانند شیر آرایش می‌شوند، به این نام معروف شده‌اند.

۱۱. روتوایلر

قیمت: بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰دلار

خاستگاه: آلمان

سگ روتوایلر ( (Rottweiler یک نژاد بزرگ و قدرتمند است که در اصل از آلمان می‌آید و به عنوان سگ نگهبان و سگ کار معروف است.

۱۲. بولداگ

قیمت: ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰دلار

خاستگاه:انگلستان

سگ Bulldog (بولداگ) یک نژاد شناخته شده با چهره‌ای متمایز و بدنی عضلانی است. این نژاد به دلیل ظاهر خاص و شخصیت دوستانه‌اش بسیار محبوب است.

۱۳.چاو چاو

قیمت: ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰دلار

خاستگاه: چین

سگ Chow Chow (چاو چاو) یک نژاد شناخته شده با ویژگی‌های خاص و ظاهری منحصر به فرد است. این نژاد به خاطر ظاهر شبیه به شیر و شخصیت خاصش، محبوب است. این سگ به دلیل خشونت بالا در آمریکا ممنوع است.

۱۴.سالوقی

قیمت: بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰دلار

خاستگاه: مصر

سگ Saluki (سالوقی) نژادی قدیمی و باستانی است. این نژاد به خاطر سرعت، زیبایی و تاریخچه طولانی‌اش در میان علاقه‌مندان به سگ‌ها محبوب است.

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا